ombouw TD naar JTD
ombouw TD naar JTD
Heb net een gave 2.4 TD gekocht. De motor is redelijk maar niet top. Ondanks zijn ruim 200.000 km moet hij (hoop ik) nog wel even mee kunnen.
Wat ik absoluut nog even niet kan gebruiken, maar stel dat mijn motor te veel kuren krijgt voor een reparatie, is het dan mogelijk een JTD motor in te bouwen?
Ik ben al langer enthousiast over de JTD-techniek van Fiat, maar helaas kon ik geen (voor mij) betaalbare K SW vinden met een 2.4 JTD motor.
Deze motoren worden op het internet redelijk vaak aangeboden en lijken niet extreem duur.
Ik begrijp dat het een ingrijpende operatie is, maar dat is het vervangen van een motor in mijn ogen toch al. Bij omschakeling naar JTD zal behalve de motor ook het hele injectiesysteem/electronica en waarschijnlijk ook de uitlaat/turbo/intercooler vervangen moeten worden. Maar het zal vast nog wel ingrijpender zijn dan ik zelf kan verzinnen. Ik praat er wel leuk over, maar heb eigenlijk geen benul of dit nog wel een zinnige operatie is. (ik zou het moeten laten doen, dit is een veel te grote klus voor mij)
Ben benieuwd of iemand ervaringen hiermee heeft
groet
Pieter (nog eentje)
Wat ik absoluut nog even niet kan gebruiken, maar stel dat mijn motor te veel kuren krijgt voor een reparatie, is het dan mogelijk een JTD motor in te bouwen?
Ik ben al langer enthousiast over de JTD-techniek van Fiat, maar helaas kon ik geen (voor mij) betaalbare K SW vinden met een 2.4 JTD motor.
Deze motoren worden op het internet redelijk vaak aangeboden en lijken niet extreem duur.
Ik begrijp dat het een ingrijpende operatie is, maar dat is het vervangen van een motor in mijn ogen toch al. Bij omschakeling naar JTD zal behalve de motor ook het hele injectiesysteem/electronica en waarschijnlijk ook de uitlaat/turbo/intercooler vervangen moeten worden. Maar het zal vast nog wel ingrijpender zijn dan ik zelf kan verzinnen. Ik praat er wel leuk over, maar heb eigenlijk geen benul of dit nog wel een zinnige operatie is. (ik zou het moeten laten doen, dit is een veel te grote klus voor mij)
Ben benieuwd of iemand ervaringen hiermee heeft
groet
Pieter (nog eentje)
Re: ombouw TD naar JTD
Als je het moet laten doen zou ik ervan af zien omdat het dan simpelweg te kostbaar word (tenzij je iemand kent die het voor een zacht prijsje kan doen).
Het verbaasd me trouwens over je td, die moeten toch makkelijk 4 ton kunnen halen. Geef em eens een flinke beurt, kijken of ie dat lekker vind
Het verbaasd me trouwens over je td, die moeten toch makkelijk 4 ton kunnen halen. Geef em eens een flinke beurt, kijken of ie dat lekker vind
costa molti soldi tutto e differente de centralina spinnotti eletrici ecc ecc come dice ciancarlo facli un buon beurt.
Het kost dus teveel geld en je moet electronica met elkaar laten communiceren. Geef de motor een goede beurt.
(vrije vertaling van Aldo's antwoord)
Saluti,
Giancarlo
(vrije vertaling van Aldo's antwoord)
Saluti,
Giancarlo
Gazie Giancarlo,
Ik kan een beetje Italiaans lezen; ik had de boodschap begrepen.
Ik heb inmiddels ook van anderen te horen gekregen dat het een zeer ingrijpende en kostbare aangelegenheid is. Het is dus niet aan te raden.
Laat ik maar heel goed voor mijn huidige motor zorgen, dan kan hij waarschijnlijk nog wel een tijdje mee.
Dank voor jullie antwoorden
Ciao
Pieter
Ik kan een beetje Italiaans lezen; ik had de boodschap begrepen.
Ik heb inmiddels ook van anderen te horen gekregen dat het een zeer ingrijpende en kostbare aangelegenheid is. Het is dus niet aan te raden.
Laat ik maar heel goed voor mijn huidige motor zorgen, dan kan hij waarschijnlijk nog wel een tijdje mee.
Dank voor jullie antwoorden
Ciao
Pieter
traduzionealdo schreef:
>
> grazie della trduzzione giancarlo
> arivederci aldo
>
> grazie della trduzzione giancarlo
> arivederci aldo
Jammer dat je niet wat meer geld hebt neergelegd voor een jtd. De mijne staat nu op 270.000 en gaat als de brandweer. ondanks de tuning toch nog altijd 1:13 en zelden kom ik onder de 120 km/h. Nou zijn het niet de stilste blokken (als je er naast staat) net of er een emmer spijkers in is leeggekiept. Binnen is ie weer veel stiller als een benzine.
Haha, veel stiller dan een benzine?? Ik zou zeggen kom een rondje meerijden met mij...
Dat hoeft niet, want een vriend van me had (2 keer) een benzine 2,4. En de jtd was gewoon veel stiller. Niet zozeer vanwegen de motor, maar door het gebruikte isolatiemateriaal en het feit dat een jtd maar 3100 toeren maakt bij 140 km/h. De benzine versies maken toch eigenlijk wel erg veel toeren voor zo'n zware motor.