Knipperlicht relais

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Stefan

Knipperlicht relais

Unread post by Stefan »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een knipperlicht relais (voor rechtsaf)
Bij mij doet het knipperlicht voor rechtsaf het met regelmaat niet.

Ik weet zeker dat het aan het relais ligt, want als ik daar een tik op geef, of een beetje heen en weer duw, dan doet het knipperlicht het weer.

Heeft iemand toevallig zo'n ding liggen??

Groet,
Stefan
Bartoli

Re: Knipperlicht relais

Unread post by Bartoli »

Hi Stefan,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het rare is dat na een minuut of 10 gereden te hebben na de start het knipperlicht rechts weer tekenen van leven vertoont. Hij blijft echter haperen. Sinds ik de pechlichten een minuut of 10 aan had staan wegens 'tijdelijk parkeren' doet hij het weer normaal. Toch ben ik nog steeds huiverig dat het zo weer kan gaan haperen. Mocht een nieuw relais de oplossing zijn dan hoor ik dat graag natuurlijk, wellicht iets leuks om op mijn verlanglijstje te zetten. Wellicht dat de 'pechlichten truc' voor een wondertje kan zorgen? Let me know,

Bartoli.
Stefan

Re: Knipperlicht relais

Unread post by Stefan »

Hi Bartolli,

Ik ben vandaag bij de dealer geweest in Amsterdam, vanwegen een ander probleempje met de remmen, en daar heb ik ook een nieuw relais gehaald, en het knipperlicht probleem is bij mij nu verdwenen!

De relais was echt aan het eind van z'n leven, en deze 'klinkt' ook anders.

Bij mij deed het probleem zich niet voor als de auto koud was, maar zodra de interieurtemperatuur opliep viel het knipperlicht (rechtsaf) onherroepelijk uit. (Er zal wel iets uitzetten door de warmte, waardoor vervolgens het contact niet goed meer is ofzo) Soms op een lange ritten deed ie het na verloop van tijd wel weer.

In ieder geval is het probleem bij mij nu opgelost, die relais hebben ook een beperkte levensduur blijkbaar. Misschien ook een idee voor jou?

De kosten zijn ca. 60 euro (voor een lullig relais, maar ja)

Stefan.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”