Tja... met de billen bloot

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Marcel

Tja... met de billen bloot

Unread post by Marcel »

Bij deze moet ik met de billen bloot...

Het zat al in maar afgelopen weekend is het dan echt gebeurd.
Na veel plezier met mijn Kappa SW gereden te hebben heb ik hem verkocht.
Rest mij alleen de troost dat de nieuwe eigenaar erg enthousiast was (hoe kan het ook anders ;) )
en dat ik hopelijk een hele mooie Lancia terug krijg. Geen Kappa dit keer maar een Zeta, puur omdat we meer ruimte zochten/zoeken.....
Gaan vanmiddag kijken en hoop dat hij goed is en dat deze Zeta, wanneer we tot aanschaf overgaan, net zo'n goede auto zal zijn als mijn Kappa.
De Zeta betreft welliswaar een 2.0 Turbo maar ik zal het geroffel van de 5 cylinder gaan missen....

Stom, had het geluid van de Kappa op een cd moeten branden, kon ik 'm afspelen in de Zeta ;)

Enfin daar er geen Zeta forum is en ik mijn kappa-ervaringen graag wil delen zal ik dit forum nog veel bezoeken.

Overigens heb ik nog een imperiaal liggen van Prealpina voor de Kappa SW .
Mocht deze NIET op de Zeta passen dan heb ik 'm over.
Dus mocht iemand een imperiaal zoeken, hij is 2x gebruikt en geheel compleet kostte 3 jaar terug €98,-

Saluti!
Jur

Re: Tja... met de billen bloot

Unread post by Jur »

Je kan het natuurlijk proberen op het Fiat Ulysse forum. .......
Haha, nee hoor, blijf maar gezellig hier met je bus.
Jur
Marcel

Unread post by Marcel »

JUR....... LUL dat je er bent! ;)

Tja ben ook niet weg van het 'bus-uiterlijk' maar tja soms moet je wel en kan je niet anders,
zeg nou zelf een SW met twee dakkoffers op het dak is toch ook geen gezicht?

Enfin was een rare gang van zaken. Bij het bedrijf bleek de APK verlopen.
Een vluchtige inspectie leerde dat er een aantal zaken vervangen / gerepareerd moesten worden.
De kosten daar van daar moest nog over gesproken worden....
>>Ja hallo, je weet zelf toch wel wat je te koop aanbiedt?

Tevens deed de airco helemaal NIETS.... zelfs de aanjager/blower gaf geen zuchtje lucht....
"Ja meneer voor de keuring hoeft hij alleen te blazen al is het maar op stand 1 dus of we de airco werkend krijgen....".
>>Ennuh die vermelding dan van AIRCO in de advertentie?

Enfin, men gaat mij terugbellen om te kijken of de kosten van de reparaties voor het bedrag van de vraagprijs kan, anders moet er bijbetaald worden bij de vraagprijsdit terwijl ik voor die vraagprijs ook andere grote MPV te koop worden aangeboden. Hebben jullie het ooit zo zout gegeten??

Van een scharrelaartje kan je dit verwachten maar van een merk- (overigens geen italiaanse merken-) dealer????

Nou zien wel hoe het af gaat lopen maar ik er een heel vreemd gevoel bij gekregen.

Saluti!
Jur

Unread post by Jur »

Milano als alternatief?
Of kijk eens bij Rialto of Arendse op de site. De eerste qua prijs, de twee laatsten qua zekerheid.
Het blijft tobben in autoland..
Lul ehhh Jur
Jur

ps

Unread post by Jur »

Marcel

Re: ps

Unread post by Marcel »

Vandaag een belletje gekregen van het bedrijf.
Ze hadden de Zeta APK-klaar gemaakt en dat we voor het door ons geboden bedrag konden overnemen, MET nieuwe APK. Logische beslissing van hen want in 4 maanden was ik de 1e serieuze koper ;)

Enfin akoord gegaan en weer een Lancia-rijker.

Saluti!
Jur

Gefeliciteerd

Unread post by Jur »

.. en zelfs al een fotootje ontdekt! Goeie "smoel" die Zeta!
Heb je de originele brochure al?
Jur
ps ikke wel....
Marcel

Re: Gefeliciteerd

Unread post by Marcel »

Môge Jur,

Bedankt hè voor de felicitaties.
Tja al is het een beetje een bus-model, hij smoelt wel. Ik hou wel van dat hoekige zoals bij de Thema.
Vind dit model toch mooier dan de Sharan omdat de Zeta naar mijn idee veel meer 'front' heeft ennuh daarnaast Lancia hè? Althans het embleem en grill, achterlichten stuur. De rest komt natuurlijk overeen met ahum... die andere merken ;).

Daarnaast ben ik ook echt over de 'zit' te spreken, goede stoelen (meer zetels) met armleuningen en je zit beduidend hoger dan gebruikelijk.

Tja het leven bestaat uit risico's nemen niet?

De brochure moet ik ergens hebben. Toen ik voor de Kappa SW ging twijfelde ik al tussen de Zeta en de Kappa SW. Maar omdat de Zeta destijds aanzienlijk duurder was dan de Kappa SW's ben ik voor de SW gegaan.

Zo zie je maar... wat in het vat zit ;)

Saluti!
Ronald Kappa

Unread post by Ronald Kappa »

Marcel, hopelijk doet je airco het weer voor volgende zomer... Mocht je toch nog ruimtegebrek krijgen, ik heb nog een origineel Lancia imperiaal over van de Z. Heb 'm 1 zomer gebruikt...
Marcel

Unread post by Marcel »

Hoi Ronald,

Wat wil je voor het imperiaal hebben?
Heb eventueel al een adresje voor een universele bij mij in m'n woonplaats voor €50,- maar een originele Lancia is ook wel errug leuk ;)

By the way, de airco heeft men niet aan de gang gekregen.
Volgens het electrische schema is verbruiker 904 of 905 de boosdoener.
Nou er nog achter zien te komen wat die verbruiker is.

Bij Rialto Alphen kon men mij niet helpen. Zou handwerk worden om het te zoeken. Raadde me aan de zeta langs te brengen. Heb gezegd dat niet te zien zitten daar men al 2,5 dagen bezig is geweest. Zij dat waarschijnlijk ook weer zullen doen a €75,- arbeidsloon per uur.... NOT.

Ik ga t maar bij Lancia Nederland proberen.....

Saluti!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”