trage ramen
trage ramen
Is er een methode om m'n ramen wat soepeler op en neer te laten gaan?. M'n rechter raam wil bijna niet en af en toe schakelt de beveiliging zelfs in. Het lijkt er op dat de rubbers verharde of zo, waardoor het raam heel stroef op en neer gaat. Invetten lijkt me niet zo'n leuke optie.
Re: trage ramen
Zou het kunnen dat door de hitte de rubbers te zacht zijn geworden? Het raam kleeft dan aan de randen. Vooral na een paar jaar kan dat zomaar gebeuren.
Wacht maar even met knutselen totdat het weer onder de 20* is.
Jur
Wacht maar even met knutselen totdat het weer onder de 20* is.
Jur
nee dat is het niet. Heb het bij -15 ook al een keer gehad dat m'n raam niet omhoog kwam. Toen was het dus ook veel erger. Het raam komt met veel kreunen en steunen tergend traag omhoog, net of die rubbers te strak zitten of zo.
Heb er met de Kappa geen last van.
Wel ooit met mijn Alfetta 2.0L.
Probeer eens wat siliconespray te spuiten in de geleiding van de ruit / het raamsteil.
Wil vaak wel helpen,
Succes!
Wel ooit met mijn Alfetta 2.0L.
Probeer eens wat siliconespray te spuiten in de geleiding van de ruit / het raamsteil.
Wil vaak wel helpen,
Succes!
met de thema en de kappa nooit last van de ramen gehad,
ik dacht een duits probleem..
ik dacht een duits probleem..
Ben er nu achter dat het betreffende raam waarschijnlijk in de "noodstand" komt. Want dan stopt het raam en gebeurd er niets meer. Na een tijdje kan je het raam weer wel bedienen. Waarschijnlijk doordat het raam te zwaar loopt en "denkt" dat er een arm tussen zit of zo.