Voor wie meer ruimte wil in een Coupé, ook Kappa SW te koop

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Marcel

Voor wie meer ruimte wil in een Coupé, ook Kappa SW te koop

Unread post by Marcel »

Beste..........

De kogel is door de kerk. Na met veel plezier met de Kappa SW te hebben rondgereden, hebben we besloten 'm toch (vermoedelijk) de deur uit te gaan doen.

Dit omdat (geloof het of niet) we toch op zoek zijn naar een auto met (nog) meer ruimte.
Elk jaar gaan we met de auto (lees Kappa) op vakantie en is zelfs de SW te klein...

Enfin, betreft een Kappa SW groen met beige alcantara bekleding.
Recentelijk schokbrekers (achter) vervangen evenals distributieriemen, spanrollen, multisnaar enz enz. (zie forum).
Heeft (werkende) cruiscontrol, airco en verder alle opties van de LS-uitvoering.
Daarnaast voorzien van radio cd-wisselaar en trekhaak. Door mij bij de dealer aangeschaft. Is dan ook verder compleet met codecard en rode sleutel.

Betreft een 96-ger met +/- 142.000 (echte)Km op de teller.
Omdat ik nog steeds verliefd op m'n Kappa ben, heb ik met het idee van de verkoop eigenlijk nog geen vrede. Mede daarom gaat hij er zeker niet voor een prikkie uit.
Daarnaast heb ik gezien bovenstaande ook recentelijk nog aardig wat onkosten aan onderhoud gehad.

In ieder geval ga ik van de Kappa de komende weken nog lekker genieten door er mee op vakantie te gaan. (Goh, wat zal ik er in Italië foto's van gaan maken).

Maar goed, helaas moet men soms realistisch zijn wanneer er beslissingen genomen moeten worden.
Mocht er iemand interesse hebben...... laat even weten... Of misschien wel liever niet.... dan moet ik er misschien wel mee blijven rijden..... goh wat erg... NOT!

Saluti Marcel.
Marcel

Even een vraag

Unread post by Marcel »

Beste kenners,

Wat zou ik volgens jullie voor m'n Kappa SW kunnen vragen?
Had zelf wel een prijs in m'n hoofd maar ben eerlijk gezegd een beetje uit het veld geslagen.
Heb geinformeerd naar de inruilwaarde maar heb me gelijk omgedraaid toen mij het betreffende bedrag werd genoemd......

Ik weet dat ook de autohandel moet verdienen maar dit sloeg alles... zijn zij nou gek of ben ik 't?
Enfin, hoor graag van jullie.

Saluti!
Willem L.

Re: Even een vraag

Unread post by Willem L. »

Inruil levert niets op. Een paar weken geleden werd mij 1100 euro geboden voor mijn 1998 Kappa sedan (130.000km). Was bij een Fiat dealer. Dat zijn beledigende bedragen voor zulke auto's.
Jouw SW zal bij particuliere verkoop waarschijnlijk niet meer opbrengen dan een kleine 4.000 euro en dan ben ik optimistisch.
Overigens heb ik slechte ervaringen met de "handel". Vorig jaar moest ik wegens overlijden van mijn schoonvader zijn Mercedes C180 Elegance automaat (1998) met 50.000km verkopen. Die auto was toen 7 jaar oud. Bij de dealer kreeg ik daar slechts 5900 euro voor. Die auto was nog nieuw en is een week later voor het dubbele verkocht. Helaas mocht ik de Mercedes niet zelf verkopen maar moest hij terug naar de dealer (wilsbeschikking).
Ik heb ooit een 4 jaar oude Alfa 155 willen inruilen bij een Volvo dealer. Die wilden 'm niet eens inruilen. "meneer de meeuwen willen er niet eens op schijten" werd mij gezegd.
Marcel

Unread post by Marcel »

Mmm, niet zo gek dat de autohandel als louche te boek staat.

Werd €1500 voor gegeven. Gevraagd waar zij dat op baseerden.
Zeiden dat er een Kappa SW uit 97 voor €5000 op internet stond.

Dat ene jaartje kost dus €3500 euro?? Konden ze niet echt antwoord op geven. Dat ze er ook aan moeten verdienen alla maar op deze wijze.

Je ziet ze inderdaad voor rond de €4000 in de partikuliere handel, ALS je er één tegen komt tenminste.
Zoveel zijn er ook weer niet volgens mij.

Nog een voorbeeld:
M'n pa heeft bij de dealer een nieuwe Hyunday Santafe gekocht. Destijds iets van €30.000.
Onlangs (2 a 3 jaar na aanschaf) bij de dealer terug geweest voor navraag inruil op een nieuwe.
Zeiden dat ze er +/- 12.000 voor terug gaven.... De helft dus in 2a 3 jaar!!!
En dan maar denken dat je gelijk een nieuwe koopt... mooi niet!

Enfin, als er geen particulier komt, rij ik er lekker mee door. Hij rijdt fantastisch is helemaal in orde alle luxe dus dan maar een 2e skibox op het dak!

Saluti!
Jacques

Unread post by Jacques »

Beste Marcel, die skiboxen zitten op een imperial speciaal voor de kappa sw. Nou ben ik op zoek naar zo'n imperial. Kun je mij eraan helpen?

Gr Jacques
Marcel

Unread post by Marcel »

Dag Jacques,

Klopt zo'n imperiaal voor een SW kom je niet vaak tegen MAAR.
Je kan ze bestellen via www.laprealpina.it.

Je kan via de e-mail contact opnemen en dan sturen ze het naar je op.
Kost nog geen €100,- dacht ik.

Ik heb er zelf voor gekozen het tijdens mijn vakantie in Italië te bestellen bij een
auto-onderdelenzaak en heb het daar opgehaald.

Anders eens zoeken op laprealpina of prealpina op deze site.
Als het goed is zijn er wat onderwerpen die er over gaan en ik dacht met
alleen maar goede ervaringen.

Succes
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”