Weer de CentraalDeurVergrendeling

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Adje Kappa

Weer de CentraalDeurVergrendeling

Unread post by Adje Kappa »

Zo, dat was weer lachen vanavond...Het slot aan de bestuurderszijde reageert niet meer op de afstandbediening. Af en toe een kreunend geluidje van het motortje, maar op en/of dicht gaan...mooi niet!
De enige manier is de ouderwetse; sleutel in slot en omdraaien..de andere sloten reageren dan (gelukkig) ook.
Maar als rechtgeaarde Kappa rijder (and proud of it!) kun je dit soort kleine mankementen niet op je laten zitten. Dus nadat ik wat oude pagina's van dit forum bekeken had, een reactie van Luc gezien dat het allemaal zo'n vaart niet loopt met het disassembleren van de binnenbekleding van de deur.....
Dus: rondom schroefjes losgedraaid, plaatje rond opener erafgeklikt en geschoven, ventilateur losgeklikt (ai...daar komt wat loctite bij kijken om weer vast te zetten) bekleding aan de onderkant naar voren trekken en optillen, met het raam open.......mooi niet!
In de ventilatie opening zit og een schroefje en zijn je ooit de rubertjes opgevallen in het plastic bakje waarin de raambesturing zit? Optillen met een schroevedraaier en losdraaien die schroeven..bakje eruit en stekker losmaken.
Nu kan alles los.........maar dan zie je nog niets...je kijkt dan tegen een laag bkleding aan die met coldglue rondom vastzit....voorzichtig losmaken, dan kun je dit later weer vastdruken.
Maar het probleem is hiermee nog niet opgelost.....in het verkregen gat kon ik met mijn vingers het stangetje van het slot volgen wat zo te voelen op een wormpje van het motortje draait. Soms gaf dit een klein pulsje als ik de afstandbediening indrukte, dus de zaak maar eens grondig gesmeerd. Helaas..ik vres dat het motortje het gewoon begeven heeft.
Heeft iemand enig idee hoe ik die eenheid losmaak?
luc

Re: Weer de CentraalDeurVergrendeling

Unread post by luc »

de glijstang tweezijdig los maken en de 4 boutjes van de motor wel je raam even vast plakken zodat deze niet zakt

gr luc
Gijs Raggers

Re: Weer de CentraalDeurVergrendeling

Unread post by Gijs Raggers »

Mijn bestuurdersslot (2.0 SW '99) gaat ook niet helemaal lekker. Na de vakantie maar eens naar kijken als ik dit zo lees...
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”