lancia coupe

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
van slingerlandt

lancia coupe

Unread post by van slingerlandt »

Ik overweeg een kappa coupe te kopen (2.4) maar heb geen ervaringen met de kappa's.
Hiervoor 2x delta hpe td gehad en lybra lx op lpg. Nooit grote problemen mee gehad. Sinds een maand een passat 130 pk tdi automaat maar ja kan er maar geen goed gevoel bij krijgen dus toch weer op zoek naar een lancia.
Ik twijfel of het wel verstandig is (qua onderhoud/kwaliteit) om een coupe te kopen of toch maar weer een lybra station waar ik de kwaliteit dan toch enigzins van ken. De kappa's hebben toch wat oudere techniek. Weet iemand iets meer te vertellen over de 2.4 coupe en of deze auto's goed te rijden zijn als ik daar een vialle lpg in laat bouwen.
Alvast bedankt, Bas
dirk

Re: lancia coupe

Unread post by dirk »

Ik heb 6 jaar een kappa sedan gehad, sinds 2 jaar een kappa coupé en ik kan je verzekeren, het is een fantastische auto, hij rijdt geweldig, liefst had ik een 2l turbo maar da's een beetje te veel verzekering in Belgie...
mijn garagist zegt me: ge moogt die nooit weg doen, wegens zeldzaam...
en inderdaad, zelfs in Italie kijken ze ernaar om.....
het onderhoud valt best mee, alleen als je stukken hebt....tja dat kost een beetje....
en het verbruik: rond 10,5 liter gemiddeld met 98 octaan.....
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Oudere techniek? Dat valt wel mee, sterker nog de 5 cil. 2,4 liter motorvarianten zitten in de Fiat Stilo's. Kwalitatief gezien vind ik de Kappa zelfs beter dan de Lybra. Bouwkwaliteit is erg goed. Verstandig bij deze auto's is om altijd zo jong mogelijk te kopen (meeste problemen zijn er dan uit) en uiteraard met onderhoudhistorie. Ik denk dat dat niet moeilijk zou moeten zijn met een coupe, gezien de exclusiviteit / zeldzaamheid.

Succes!

Nicolas
Kappa 2.0 LS '99
Frank

Unread post by Frank »

Beste Bas,

ik rij sinds september 1997 in mijn schitterende Kappa Coupé 2.4.
Ik ben er nog steeds verschrikkelijk blij mee.
En nu even afkloppen... ik heb, buiten het reguliere onderhoud, nog niets, werkelijk niets aan extra onkosten gehad. Het is een zeer solide auto. Ik durf het iedereen aan te raden.

Succes, vriendelijke groet,
Frank
dirk

Unread post by dirk »

er zijn slechts 3600 exemplaren gemaakt van de coupé en slechts 1700 van de 2.4 l.
Hij rijdt ongelofelijk plezant, maar de stukken......tja, elk gerenomeerd merk kent dat wel, daar mag je je niet aan laten vangen, het is nu eenmaal te hopen dat er nooit iets aan mankeert...........
Onlangs een scharnier van de r-deur laten vervangen..: 200 euro (bij een erkende Lancia-dealer weliswaar)......
Bij al mijn vorige Lancia's (4 in totaal) stelde zich hetzelfde probleem: kostprijs van de stukken .......ik had niet vlug stukken, maar ALS je ze hebt, zijn ze niet goedkoop.....
Ieder bepaalt voor zich waarvoor een auto moet dienen.....de mijne komt alleen in het we. maar buiten, een hobby dus, en elke hobby kost geld.....
Frank

Unread post by Frank »

Nu ik hier tòch ben...
ik ben op zoek naar een schadevrije Kappa Coupé, 2.4 of Turbo, weinig km's
maar mèt leder interieur èn schuifdak...
Voor een èchte (met weinig km's!!) wil ik een zeer passende prijs betalen!
Vr. groet,
Frank
stickermax@planet.nl
JanF

Unread post by JanF »

Met de kappa's heb ik louter goede ervaringen. Ik heb enkele jaren een k 2.4 gereden. Fantastische wagen met een heerlijke 5-cilindermotor. Geen enkel probleem gehad; zeer betrouwbaar. Ik rijd nu sinds enkele maanden een kC 3.0 (1998). Afgezien van een defecte dynamo - maar dat kan de beste overkomen - geen enkel probleem. De wagen voelt degelijk en betrouwbaar aan, en is een lust voor oog en oor. Bij tijdig periodiek onderhoud hoeft men niet met excessieve kosten rekening te houden. Zoekt men een auto om goedkoop te rijden, dan is Lancia wellicht niet de meest verstandige keuze. Bij sommige zaken loont het echter om het verstand niet de voorrang te geven ...
JanF
kC 3.0 #0714
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Mooi gesproken.
PF vd Meer

Unread post by PF vd Meer »

frank, ik heb op dit moment 2 kappa Coupés in de aanbieding,

Lancia Kappa Coupé 1998, kleur zwart/metallic, 2.4 ltr
162.000km, zwart-leren interieur als nieuw, radio/cd, houten sportstuur en houten versn.pookknop
mooie en goede auto, nieuwe apk, grote beurt gehad, nieuwe riemen, remmen, etc. 8750,-- euro
ex-Belg, motor was vastgelopen, komt een hele goede vervangende motor in, met ongeveer dezelfde km, waarbij gelijk alle riemen, etc. worden vervangen. Wagen is al ingevoerd en krijgt nieuw Nederlands kenteken.

en een

Lancia Kappa Coupé lichtblauw metallic (babyblue) 2.4Ltr 1998 82-PL-GG donkergrijs alcantara 128.000km 8750
Nieuwe voorruit en wissers. Riemen zijn verleden jaar vernieuwd, ook de remmen.
Ex- duits, wagen is 2 jaar terug ingevoerd door mij, daarna heeft mijn oudste dochter er met zeer veel plezier in gereden. Zij rijdt nu in mijn eigen coupé waarin een jtd motor zit, doordat zij veel km draait.

Groeten Pieter van der Meer
PF vd Meer

Unread post by PF vd Meer »

Bas, ik heb 2 coupés in de aanbieding,

Lancia Kappa Coupé lichtblauw 2.4Ltr 1998 82-PL-GG donkergrijs alcantara 128.000km 8750
Nieuwe voorruit en wissers.

Lancia Kappa Coupé 1998, kleur zwart/metallic, 2.4 ltr
162.000km, zwart-leren interieur als nieuw, radio/cd, houten sportstuur en houten versn.pookknop
mooie en goede auto, nieuwe apk, grote beurt gehad, nieuwe riemen, remmen, etc. 8750,-- euro

Beiden staan op Marktplaats, met foto's, en meer foto's kan ik je toezenden
Groeten Pieter van der Meer
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”