Startblokkering LED wordt niet geactiveerd

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Nicolás

Startblokkering LED wordt niet geactiveerd

Unread post by Nicolás »

Volgens de 'handleiding' hoort bij het draaien van de sleutel in het contact het LEDje bij de luchtroosters (middenconsole) te knipperen. Dit ten behoeve van de startblokkering. Bij mij is dat niet het geval. Wat zou het probleem kunnen zijn? De codeherkenning op het dashboard (sleutel symbooltje) wordt echter wel verlicht bij het draaien van de sleutel in het contact.

Hoe dan ook, begrijp je wat ik bedoel, suggesties welkom!

Alvast mijn dank.
Marcel

Re: Startblokkering LED wordt niet geactiveerd

Unread post by Marcel »

Euh......

Bij mijn Kappa knippert het ledje wanneer hij gewoon van het contact af is.
Wanneer ik de sleutel omdraai, blijft het ledje even continue branden en gaat vervolgens uit wat het teken is dat de stratblokkering gedeactiveerd is en er dus gestart kan worden....

Als ik het goed begrijp is dit dus anders dan bij jou?

Saluti!
Nicolas

Unread post by Nicolas »

Precies, dat LEDje brand/knippert uberhaupt niet bij mij. Blijkbaar is dat dus wel de bedoeling.....
Marcel

Unread post by Marcel »

Jep..... als hij helemaal niet brandt, kan ook het ledje stuk zijn. Wel een kleine kans overigens.

Je startonderbreking zelf werkt wel??
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Ik kan de auto zonder problemen starten. Ik weet dus niet of de startonderbreking werkt....
Hoe zou ik dit kunnen controleren?
Marcel

Unread post by Marcel »

Heb je de rode sleutel er bij zitten?

Zo ja; accupolen er af halen en na enige tijd er weer op.

Als er een startonderbreker opzit moet je eerst met de rode sleutel het contact aan zetten. Terugdraaien en de normale sleutel er in, contact uitzetten en herhalen met de reseresleutel.

De normale en res.sleutel zijn zo weer ingesteld cq afgestemd op de startonderbreker.....

Wel een risico natuurlijk want in principe start je Kappa nu wel gewoon....
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Hmmm...ja dat is wel waar. Misschien kan ik het voor de zekerheid laten uitlezen bij de dealer.
Ik heb overigens alle kaarten en sleutels dus ik zou het wel kunnen proberen. Ik kijk wel even.

Hoe dan ook, bedankt voor de info!
Nicolas

Unread post by Nicolas »

Denk dat de oplossing dichterbij is dan ik dacht. Kan het zijn dat de startblokkeringcontrole bij de 'update' Kappa's (die van mij is uit 06-'99) is ondergebracht bij de verklikkerlampjes onder de klokken ipv op de middenconsole? Er licht een codesleutelsymbool rechts op bij contact aanzetten (zoals ik al eerder had gemeld). Misschien missen oudere Kappa's zo'n symbooltje?
Marcel

Unread post by Marcel »

Ik heb dat symbooltje op het dashboard inderdaad niet. Mijn Kappa is uit 1996.....
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Dan beschouw ik het probleem als opgelost ;)
Bedankt voor de feedback.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”