Lekje in de aircoleiding

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jos

Lekje in de aircoleiding

Unread post by Jos »

Wil ik lekker mijn airco laten bijvullen bij een goedkoop adresje, blijkt er een gaatje in het alluminium deel van de dunne leiding te zitten (die loopt vanaf de cilinder naar het expandievat enz.). Dus goed balen. Dit betekent denk ik dat de leiding plus wat eraan vast zit op de bovenkant van de gascilinder? vervangen moet worden.
Heeft iemand enig idee of dit onderdeel ergens 2e-hands te krijgen is en wat het zou kosten? .
Jacques

Re: Lekje in de aircoleiding

Unread post by Jacques »

Probeer Geuzendam in Almelo eens. Heb ik laatst een condensor vandaan gehaald. Nieuw zijn die € 500,--, bij hun een goede 2ehands €100,--

Gr Jacques
al

Unread post by al »

Helaas weet ik precies wat dat kost. Bij mij exact dezelfde productiefout, want de leiding was op een doorvoering lekgeschuurd. het koste mij incl leiding 220 euro. Helaas heb ik zonder vloeistof de airco gebruikt en is nu ook de pomp verrot. Dit geintje kost 450 euro voor een revisiepomp (zo goed als nieuw). Komt van henk van de herk vandaan. (Een nieuwe pomp is dik 1000 euro). Ik heb de compressor nog niet en deze zit er ook nog niet in, dus er zullen nog wel meer kosten bij komen. Lekker hoor.
Jos

Unread post by Jos »

Hallo Al

Even een vraagje. Wat bedoel je met inclusief leiding 220 euro? Ook vullen en afpersen? En die vloeistof. Is dat het gas wat er onder druk wordt ingeperst of wat anders?
In ieder geval bedankt voor de reacties.
al

Unread post by al »

Hallo jos,

Ja dat inclusief alles. 54 euro voor de leiding, 40euro voor afpersen met UV vloeistof, 105 euro airco service, 41 euro arbeid. En vervolgens kreeg ik het geld voor het afpersen weer retour omdat ik bij hen liet repareren. Ik kwam op zo'n 210 euro. Heb de bon nu voor me liggen.

Het afpersen doen ze met een pomp en UV vloeistof. Het vullen is met koelmiddel dit mogen alleen gecertificeerde bedrijven doen. Omdat het UV middel in het systeem blijft kunnen ze overige lekken ook snel vinden. Bij mij was de pomp nu ook kaduk.

Ik ga bij ACA in arkel zuid holland. Dia mannen zijn ongeloofelijk goed met lpg installaties en sinds een tijdje ook met airco's.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”