Kappa zomerklaar: GPS & 12V

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Gijs Raggers

Kappa zomerklaar: GPS & 12V

Unread post by Gijs Raggers »

Hier wat mod-tips voor de zomer. TomTom is must #1. Ik draai het op m'n Palm Treo 650, het kan op nagenoeg iedere PocketPC en veel mobiele telefoons. Wat je dan wel nodig hebt is een bluetooth GPS. De ideale plek is achter de achteruitkijkspiegel. Stroom is bij een Kappa eenvoudig af te tappen van de vele extra kabels (schuifdak, electrisch dimmende spiegel?) die achter de plafondverlichting liggen. Noodzakelijk is een multimeter om + en - niet tet verwarren. De ontvangst is top.

Image
Image

Vroeger deed je het met een stapel strips maar tegenwoordig heb je een stapel films nodig om de kinderen op de achterbank koest te houden terwijl papa naar zuid europa blaast. Dan mis je in de Kappa de extra 12V aansluitingen. Dit weekend heb ik er een in de achterdeur gemaakt. Het ging niet helemaal zoals ik dacht maar het is wel goed gekomen. Waar je op moet letten. De zwarte draad kan je van de electrische ramen aftappen. Daar zit echter geen rode draad, waarschijnlijk is de motor van de raambediening 24V (2x12V). Gelukkig is er nog de voetverlichting onder in de deur. Deze heeft wel een geschikte rode draad. Samen voeden ze de extra 12V in het vakje in de deur. Ideaal. Zie foto's. Succes.

Image
Image
al

Re: Kappa zomerklaar: GPS & 12V

Unread post by al »

klasse plaatjes. Leg nu eens stap voor stap uit hoe je dit voor elkaar gekregen hebt. Volgens mij zijn er wel meer mensen die dit willen weten maar het gewoonweg niet voor elkaar krijgen. ik kan wel een foto op bv de site van tinypics plaatsen, maar kan alleen de link in deze site plaatsen, het plaatje tonen lukt me niet ondanks dat er al eens een andere link is geweest van een of ander wizzkid.
Arie van Dijk

Unread post by Arie van Dijk »

Ik heb zelf de gps ontvanger (Blue tooth) onder de hoedenplank geplaatst. Kijkt dwars door de achterruit en de hoedenplank naar de hemel. Is op deze manier uit het zicht.

12 V is ook te vinden rechts achter in de kofferbak. Ik weet zo niet meer waar. Meten is weten.

Arie.
Gijs Raggers

een plaatje plaatsen:

1. login met een ftp programma bij je ruimte van de provider, in mijn geval: http://home.hetnet.nl/ en inloggen met username en password.
2. via het ftp programma de plaatjes naar keuze uploaden, in mijn geval: http://home.hetnet.nl/~gijsraggers/kappa/gps01.jpg
3. in de bericht op het forum de volgende tekst:

LET OP: het sterretje moet weg, ik zet het erbij anders laat hij het plaatje zien en niet de uitleg.

4. klaar.

TIP: stap 1 en 2 kan wellicht vervangen worden door het plaatje ergens anders te plaatsen. Dan moet je ook het pad aanpassen. Stap 3 is de belangrijkste.
Gijs Raggers

ps. de foto's van de digitale camera (canon ixus 55: 2592x1944 pixels) verkleinen naar 640x480 pixels, anders wordt het niks.
Marcel

Unread post by Marcel »

Ziet er inderdaad netjes uit.
Bevinden zich welliswaar een 12v aansluiting in de asbak voor en onder de armsteun op de middenconsole MAAR met een GPS, koelbox en dvd-speler komt je er dus één tekort.

Heb een splitter op de kop getikt. 1 stekker met 2 ingangen. Wel even opletten met de wattage natuurlijk want 1 'stopcontact' wordt nu door 2 apparaten belast.

Saluti!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”