raam niet meer omhoog of omlaag!!

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
emille

raam niet meer omhoog of omlaag!!

Unread post by emille »

Ik heb een kappa 2.5 uit 95
nu is mijn raam al een keer naar beneden gegleden en heb ik deze kunnen herstellen het is een half jaar goed gegaan maar nu is het weer zover alleen is nu niet het raam van de lift of beugel af maar dat "halve tandwiel" pakt of klemt niets meer, de moter van het raam hoor ik wel zoemen maar hij doet alleen niets meer...

naar de dealer???....
Jur

Re: raam niet meer omhoog of omlaag!!

Unread post by Jur »

Nee, niet naar de dealer.
Gewoon alles even los. Eerst de schroeven in de armsteun, deurbedekking enz enz, Voordat je de deurbedekking lostrekt (zit met witte klikjes vast) goed kijken of alle schroeven los zijn.
Als alles los is, de deurbedekking optillen en wegtrekken (let op de stekker van de bediening, die moet ook los).
Als de bedekking eraf is de stekker weer vastmaken en je ziet het raam naast de sponning liggen. Deze zit er normaal strak ingeklemd. Het raam weer vastklemmen (evt hier en daar iets tussen het raam en de sponning stoppen voor meer stevigheid).
Als alles het weer doet (laat in godsnaam het raam niet uit je handen vallen) de hele boel weer terug.
Het is niet moeilijk en als je het eenmaal door hebt zelfs een leuke klus.
Suc6
Jur
WILLIAM

Unread post by WILLIAM »

Beste,

Heb toevallig verleden week aan Kappa 2.4 td van 1995 hetzelfde voor gehad .

Hier was het rubberen gleufje waar het raam in vastzit dat samen, op de geleider zit , volledig versleten .
Heb er eentje besteld ( 17 euro ) en raam terug in vast gezet
werkt perfect

succes
william
luc

Unread post by luc »

ja

kan allemaal kloppen

maar het kan ook zijn dat het kunststoftandwiel in de motor gescheurd is.

bij piet kan je vast wel eentje kopen voor rond de 50 euro

gr luc
emille

Unread post by emille »

het raam zit in de geleider, ik heb ook al de rubber vervangen dit is niet moeilijk
maar nu werkt dit niet als ik de bekleding eraf haal en voel, dan merk ik dat er iets loszit ofzo
die halve maan (tandwiel) grijpt of klemt niets vast!! ik voel ook een soort van kruisvormig gaatje
maar ik zie niets in mijn deur liggen wat afgebroken is!!

viva lancia!!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”