bijgeluid koppeling
bijgeluid koppeling
Als ik de koppeling intrap en schakel dan hoor ik een soort geruis. Als ik na het schakelen de koppeling weer los laat is het geluid weer verdwenen. Kan dit kwaad? De koppeling werkt prima en de bak schakelt zijdezacht.
Re: bijgeluid koppeling
Willem
Het druklager dat de geest geeft misschien?
groetjes
Bart
Het druklager dat de geest geeft misschien?
groetjes
Bart
Re: bijgeluid koppeling
mee eens. kost een paar centen,want je complete subframe moet los anders kan je de bak er niet achteruit krijgen, dus een ingrijpende operatie.succes.
groeten roger;kappa 2.4tds Mét espace velgen....
groeten roger;kappa 2.4tds Mét espace velgen....
Drukgroep kapot
Hoi,
Ik had al een tijd, het probleem dat de versnelling bleef hangen. Dus dat deze niet ontkoppeld.
Niet zo lekker in de file, ik moet gewoon hem hard uit de versnelling trekken via de pook.
De garage al gevraagd om eens te kijken, maar bij mij is de drukgroep op.
Ging +/- 1000 euro kosten. Een 1,5 maand nog mee gereden, maar nu wordt het toch te erg. Krijg hem af en toe ook al niet meer in de versnelling.
Gisteren toevallig een afspraak gemaakt. Ik hoop dat het op korte termijn vernieuwd kan worden. Het moest besteld worden. Nog even en de Kappa is volledig vernieuwd...
Marc
Ik had al een tijd, het probleem dat de versnelling bleef hangen. Dus dat deze niet ontkoppeld.
Niet zo lekker in de file, ik moet gewoon hem hard uit de versnelling trekken via de pook.
De garage al gevraagd om eens te kijken, maar bij mij is de drukgroep op.
Ging +/- 1000 euro kosten. Een 1,5 maand nog mee gereden, maar nu wordt het toch te erg. Krijg hem af en toe ook al niet meer in de versnelling.
Gisteren toevallig een afspraak gemaakt. Ik hoop dat het op korte termijn vernieuwd kan worden. Het moest besteld worden. Nog even en de Kappa is volledig vernieuwd...

Marc
Re: Drukgroep kapot
Ik rij er wel mee door tot hij echt de geest geeft. Daarna zal het wel sloop worden. 1000 euro voor een auto uit 1998 vind ik echt te veel. Voorlopig koppelt en schakelt hij nog prima.
Zou het niet direct naar de sloop brengen dan. Zet hem in de aanbieding voor onderdelen op dit forum. Vast genoeg animo en altijd gunstiger voor de portemonnee. Maar hopelijk kun je er nog een tijdje mee blijven rijden.
Oh ja, en voordat je van het ergste uitgaat, soms valt de schade mee. Kijk eens bijvoorbeeld hoe het met de vloeistof staat van de hydrauliek van de koppeling. Soms kan deze lek zijn of gewoon op.
de hulpkoppeling cilinder gaat wel eens kapot.
bij mij ook vervangen.
een 98er voor de SLOOP?????
zonde toch?
bij mij ook vervangen.
een 98er voor de SLOOP?????
zonde toch?
Ik heb de Kappa vorig jaar gekocht voor 3500 euro. Stel dat ik er nog een jaar mee kan rijden dan heb ik voor 1750 euro per jaar toch een leuke auto gehad. Maar wellicht valt het mee. Ik wil de Kappa binnenkort een grote beurt laten geven. De dealer weet vast wel een oplossing voor die koppeling. Het is maar een lichte ruis. Met de radio aan (niet hard) hoor je het niet eens.
Sloop is wellicht wat al te definitief. Kappa heeft pas 125.000 km gelopen en ziet er nog perfect uit.
Willem
Kappa 2.0 20V LS 1998 zwart metalic
Sloop is wellicht wat al te definitief. Kappa heeft pas 125.000 km gelopen en ziet er nog perfect uit.
Willem
Kappa 2.0 20V LS 1998 zwart metalic