Wat is dat toch????
Wat is dat toch????
Vandaag even langs de dealer geweest om een 5-tal bougies te halen.
Wordt wel weer eens tijd........
Loop ik binnen komt er van de 1e etage een man in driedelig pak en met en smoel waar de arrogantie vanaf straalt. Echt een blik van: "Mmmm vast geen Thesiskoper"..
Enfin ik naar de balie alwaar ik te woord wordt gestaan door een receptioniste die alleraardigst is.
Kunnen een hoop verkopers daar een voorbeeld aan nemen........
Ik sta te wachten op de man van het magazijn, twee verkopers (althans ga ik vanuit) bij het koffieaparaat, samen kletsend en een keurende blik op mij werpend van: "Ïs het de moeite waard om hem (ik dus) aan te spreken... spijkerbroek, ski-jack.. geen Armani-zonnebril..... Nee vast niet".
Vervolgens de man van het magazijn.....
Kortaf en zei alleen het hoogst nodige, alsof hij voor mij langer op zijn werk was gebleven.....
Oké ik geef toen niet echt een super beeld van de dealer te hebben, alles daardoor misschien wat VERkleurd zie en bovenstaande ook wat gekscherend heb beschreven want, natuurlijk kan ik geen gedachten lezen maar toch....
De blikken en klantvriendelijkheid spraken voor mij weer boekdelen.
Ligt dat aan mij? Moet ik de volgende keer ook maar in driedelig pak gekleed gaan ook al is het om wat onderdelen te halen?? Hebben jullie er ook last van?
Ik mis hier een beetje het enthousiastme... in Italië hebben ze dat gelukkig in de kleinere plaatjes nog wel.
Zeg maar.... daar sleutelen ze nog met hun hart, ziel en zaligheid. Staat de eigenaar van de zaak zelf nog in overall vol met vlekken. Heeft men nog passie voor de automerken waar ze voor sleutelen. Nemen sommige zelfs de moeite om naar buiten te lopen om je auto te bekijken.
Wanneer ik daar (toen nog Alfa-liefhebber) wel eens de plaatselijke dealers bezocht en zij ook maar iets van mijn liefde voor het merk waarnamen, ging ik al weg met tassen en armen vol met posters, folders verhalen en één keer zelfs een bezoek aan hun privé collectie in de kelder, rijker.
Tuurlijk verwacht ik niet dat men ook hier, in het nuchtere Nederland, zo is. Of ben ik uit op gratis gedoe.
Ik heb alleen toch het idee dat men vaak alleen nog maar met 'de portemonnee' in hun achterhoofd werkt... en zal het hun een worst zijn welke merk ze vertegenwoordigen.... Jammer.
Maar goed, niet dat iemand wat aan bovenstaande heeft.... maar wilde het toch effe kwijt.
Overigens maakte de rit met de Kappa, naar huis bijna alles weer goed ; )
Ook doet het mij goed dat er nog mensen zijn met passie voor hun merk zoals jullie hier en zal dus zeker proberen op de bijeenkomst te komen !
Gelukkkig weet in nog wel een garage waar men als hobby is begonnen met het sleutelen aan italiaanse auto's en door succes men er hun beroep van heeft gemaakt. Daar is nog wel wat passie te vinden.
Maar goed mag de pret van het rijden in de Kappa niet drukken toch?
Saluti!
Wordt wel weer eens tijd........
Loop ik binnen komt er van de 1e etage een man in driedelig pak en met en smoel waar de arrogantie vanaf straalt. Echt een blik van: "Mmmm vast geen Thesiskoper"..
Enfin ik naar de balie alwaar ik te woord wordt gestaan door een receptioniste die alleraardigst is.
Kunnen een hoop verkopers daar een voorbeeld aan nemen........
Ik sta te wachten op de man van het magazijn, twee verkopers (althans ga ik vanuit) bij het koffieaparaat, samen kletsend en een keurende blik op mij werpend van: "Ïs het de moeite waard om hem (ik dus) aan te spreken... spijkerbroek, ski-jack.. geen Armani-zonnebril..... Nee vast niet".
Vervolgens de man van het magazijn.....
Kortaf en zei alleen het hoogst nodige, alsof hij voor mij langer op zijn werk was gebleven.....
Oké ik geef toen niet echt een super beeld van de dealer te hebben, alles daardoor misschien wat VERkleurd zie en bovenstaande ook wat gekscherend heb beschreven want, natuurlijk kan ik geen gedachten lezen maar toch....
De blikken en klantvriendelijkheid spraken voor mij weer boekdelen.
Ligt dat aan mij? Moet ik de volgende keer ook maar in driedelig pak gekleed gaan ook al is het om wat onderdelen te halen?? Hebben jullie er ook last van?
Ik mis hier een beetje het enthousiastme... in Italië hebben ze dat gelukkig in de kleinere plaatjes nog wel.
Zeg maar.... daar sleutelen ze nog met hun hart, ziel en zaligheid. Staat de eigenaar van de zaak zelf nog in overall vol met vlekken. Heeft men nog passie voor de automerken waar ze voor sleutelen. Nemen sommige zelfs de moeite om naar buiten te lopen om je auto te bekijken.
Wanneer ik daar (toen nog Alfa-liefhebber) wel eens de plaatselijke dealers bezocht en zij ook maar iets van mijn liefde voor het merk waarnamen, ging ik al weg met tassen en armen vol met posters, folders verhalen en één keer zelfs een bezoek aan hun privé collectie in de kelder, rijker.
Tuurlijk verwacht ik niet dat men ook hier, in het nuchtere Nederland, zo is. Of ben ik uit op gratis gedoe.
Ik heb alleen toch het idee dat men vaak alleen nog maar met 'de portemonnee' in hun achterhoofd werkt... en zal het hun een worst zijn welke merk ze vertegenwoordigen.... Jammer.
Maar goed, niet dat iemand wat aan bovenstaande heeft.... maar wilde het toch effe kwijt.
Overigens maakte de rit met de Kappa, naar huis bijna alles weer goed ; )
Ook doet het mij goed dat er nog mensen zijn met passie voor hun merk zoals jullie hier en zal dus zeker proberen op de bijeenkomst te komen !
Gelukkkig weet in nog wel een garage waar men als hobby is begonnen met het sleutelen aan italiaanse auto's en door succes men er hun beroep van heeft gemaakt. Daar is nog wel wat passie te vinden.
Maar goed mag de pret van het rijden in de Kappa niet drukken toch?
Saluti!
Re: Wat is dat toch????
Jammer toch dat een bezoekje aan de verzorgers van onze automobielen altijd in een teleurstelling eindigd.
Zelf ben ik daar ook erg gevoelig voor. Ik heb na jaren eindelijk twee adresjes gevonden waar ik met een glimlach wordt ontvangen en zelfs bij mijn naam wordt genoemd. Op zich al vreemd dat dit dus iets bijzonders is.
De plaatselijke Opeldealer staat overigens wél bekend om haar gastvrijheid en service....maar ja, da's wel een héle grote concessie (-:
Ik kijk ook wel uit naar het terrasje in Blaricum. Nog nooit een Kappa-rijder ontmoet!
Zelf ben ik daar ook erg gevoelig voor. Ik heb na jaren eindelijk twee adresjes gevonden waar ik met een glimlach wordt ontvangen en zelfs bij mijn naam wordt genoemd. Op zich al vreemd dat dit dus iets bijzonders is.
De plaatselijke Opeldealer staat overigens wél bekend om haar gastvrijheid en service....maar ja, da's wel een héle grote concessie (-:
Ik kijk ook wel uit naar het terrasje in Blaricum. Nog nooit een Kappa-rijder ontmoet!
Volgens mij wordt dat een mengeling van allerlei soorten mensen daar in Blaricum. interessant....
ps als ik onderdelen nodig heb zoals filters etc ga ik gewoon naar de plaatselijke onderdelen grossier.
zijn altijd vriendelijk,
kom je wat halen voor een trabant of een rolls,maakt niet uit!
ik ben nognooit bij de dealer geweest,ik neem de moeite niet eens. ik sleutel zelf in de vrije uren aan auto's dus mijn grossier geeft mij korting,de dealer rekent hollywoodprijzen!!!
ps als ik onderdelen nodig heb zoals filters etc ga ik gewoon naar de plaatselijke onderdelen grossier.
zijn altijd vriendelijk,
kom je wat halen voor een trabant of een rolls,maakt niet uit!
ik ben nognooit bij de dealer geweest,ik neem de moeite niet eens. ik sleutel zelf in de vrije uren aan auto's dus mijn grossier geeft mij korting,de dealer rekent hollywoodprijzen!!!
Had geïnformeerd naarde prijzen van de bougies... dealer was een euro per stuk duurder maar heb daat uiteindelijk toch maar voor gekozen omdat de automaterialenzaak mij wel eens wat verkeerd had meegegeven ondanks dat men geraadpleegd had op het kenteken.....
Ach, ik was het al bijna weer vergeten overigens ; ) Deed namelijk de lamellen open en de Kappa stond in het zonnetje te spiegelen voor het huis...... Ach dat is pas eens leker wakker worden ; )
Ach, ik was het al bijna weer vergeten overigens ; ) Deed namelijk de lamellen open en de Kappa stond in het zonnetje te spiegelen voor het huis...... Ach dat is pas eens leker wakker worden ; )
Tja, bekend probleem bij veel Italiaanse autodealers.... In principe kom ik er niet omdat ze vaak genoeg (ik heb er ervaring mee) niet meer weten over bepaalde zaken dan een andere "gewone" garage. Ik ga nu naar een bovag garage waar ze het werk perfect doen en waar ze vriendelijk en eerlijk zijn.
Bedenk altijd dat verkopers van deze auto's vaak zelf niet eens een Kappa kunnen veroorloven (laat staan een Thesis) en erger nog, met dit arrogante gedrag op den duur hun eigen salaris korten....
P.S. de meeting is een leuk initiatief, zal het zeker overwegen.
Bedenk altijd dat verkopers van deze auto's vaak zelf niet eens een Kappa kunnen veroorloven (laat staan een Thesis) en erger nog, met dit arrogante gedrag op den duur hun eigen salaris korten....
P.S. de meeting is een leuk initiatief, zal het zeker overwegen.
Nou (Lancia)dealers, als jullie het echt benauwd hebben zoals het journaal beweert:
Trek conclusies uit bovenstaande en zorg ook jullie prijzen in verhouding komen met hetgeen dat gerepareerd wordt ; )
Ik heb een totaal anders (lees positiever) beeld van de service die mijn Fiat (en een beetje Lancia) dealer mij biedt. Zeer vriendelijk en behulpzaam! Laatst een paar nieuwe wisserbladen gekocht. Direkt wordt er aangeboden ze er even voor me op te zetten omdat dit bij de Kappa wat lastig is. De tijd benut om even door de showroom te struinen. Leuk met de baas over de nieuwe modellen gesproken. Kom ik weer buiten, staat de Kappa keurig met de neus naar de uitgang gericht op mij te wachten. Perfect!
Naam dealer: Joren in Hillegom
Naam dealer: Joren in Hillegom
Goed te horen dat er nog goede dealers zijn.
De reclame die je maakt is eigenlijk in strijd met de regels. Ik laat hem toch staan want af en toe mag er ook wel een heel positieve ervaring worden gepost.
Vraag hem eens of hij een banner wil plaatsen op dit forum.
Groet, Huib, moderator
De reclame die je maakt is eigenlijk in strijd met de regels. Ik laat hem toch staan want af en toe mag er ook wel een heel positieve ervaring worden gepost.
Vraag hem eens of hij een banner wil plaatsen op dit forum.
Groet, Huib, moderator
Echt, hele goede ervaringen in Zeist
Ik heb al heel wat garage's gehad maar met de Dealer in Zeist, bij het station, alleen maar toppie ervaringen. De mensen van de werkplaats hebben echt passie voor hun werk. Zijn ook niet beroerd om via de sloop wat goedkopere onderdelen te halen en te monteren. Misschien ietsje duurder dan de garage om de hoek, maar voor mij geen andere meer.
Altijd vriendelijk.
Maar genoeg reclame, ik noem geen naam....
Maar ik kan deze aanbevelen.
Ga Fiat Nederland ook nog een brief schrijven voor de services van deze dealer.
Altijd vriendelijk.
Maar genoeg reclame, ik noem geen naam....
Maar ik kan deze aanbevelen.
Ga Fiat Nederland ook nog een brief schrijven voor de services van deze dealer.
Re: Echt, hele goede ervaringen
Kijk gelukkig maar dat er ook dealers zijn die wel weten hoe het hoort.!
Gelukkig heb ik ook niet alle dealers over '1 kam geschoren' en dat was ook zeker niet mijn bedoeling.
Alleen jammer dat de goede, weer voor mij wat ver uit de buurt zijn.
Ach moet er dan maar over gaan denken om een stukkie verder te rijden
Saluti!
Gelukkig heb ik ook niet alle dealers over '1 kam geschoren' en dat was ook zeker niet mijn bedoeling.
Alleen jammer dat de goede, weer voor mij wat ver uit de buurt zijn.
Ach moet er dan maar over gaan denken om een stukkie verder te rijden

Saluti!