remblokken

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Percy

remblokken

Unread post by Percy »

Heb vandaag remblokken binnengekregen (voor en achter) die ik via internet had besteld. Erg goedkoop!
Ik was voor en achter ongeveer 90 euro kwijt incl verzenden.
Bij plaatselijke onderdelenshop kosten ze 160 euro ofzo, en bij Profile 235 incl. monteren.
Scheelt dus aanzienlijk e is gewoon een goed merk.

Ik wil ze er zelf opzetten. Heeft iemand nog tips??

alvast bedankt,

gr. Percy

P.S. Zijn er toevallig nog kapparijders uit Zoetermeer of het Westland op het forum?
di saronno

Re: remblokken

Unread post by di saronno »

Hoi Percy,

Ik heb helaas geen remblokken ervaring, want meer een poetser dan een sleutelaar. Wat je P.S. betreft; ik woon in Zoetermeer, waar ik in mijn omgeving nog een grijze uit 2000 en een bronsmetallic uit 97 gespot heb (zit die van jou erbij?) Rij zelf in een blauw met. 98-er 2.0 aut.
Groet, Onno
Percy

Unread post by Percy »

Hoi Onno,

nee heb een zwarte met. uit 1995.
Wel een nette met 17 inch azev eronder. Ik heb de jouwe nooit gezien. Ik weet wel een bronsmetallic te staan met 17 inch uit 1995.

gr. Percy
Roger

Unread post by Roger »

let er goed op dat de remzadels goed schoongekrabt zijn en een beetje kopervet eraan.kijk of je remvloeistofreservoir niet te vol zit want als je de zuigers in de klauwen terugduwd komt het oliepeil hoger te staan en loopt je potje misschien over. remvloiestof tast je lakwerk aan!
ps ik kom uit de omgeving van zaltbommel en rij een 96 er tds bronsmet.
Percy

Unread post by Percy »

Heb vandaag een brug gehuurd en de remblokken erop gezet. Voor zaten ze er in 2 uurtjes op, maar achter duurde een stuk langer. Kreeg een aantal bouten niet los en 1 zuiger kreeg ik niet teruggeduwd. Uiteindelijk toen een monteur me ff hielp bleek het toch wel snel te gaan.
Het was trouwens precies op tijd want alle blokken waren tot het ijzer versleten. Schijven zijn gelukkig nog goed.
Achteraf had het net zo goed kunnen laten doen voor 235 euro bij profile want kostte het 90 euro voor de blokken, 60 euro voor de brug en 1 vrije dag.

Klopt het trouwens dat als er nieuwe blokken opzitten de auto minder remt ? Het is net of ik veel harder moet trappen. Die monteur zei dat de blokken ingereden moeten worden, maar ik vind het net of er bv vet op de schijven zit

Percy
willem

Unread post by willem »

Achter mag je die remblokken helemaal niet indrukken dat is een draai zuiger die gecombineerd is aan de handrem, je moet denken aan een systeem wat steeds een beetje verder uitdraaid om de handrem te stellen

Als je die naar binnen duwt dan kan het weleens zijn dat je remzuigers aan gort zijn wat verklaard dat je plots meer druk moet geven
Percy

Unread post by Percy »

Ja Klopt,

de laatste heb ik er wel ingedraaid met een ding speciaal daarvoor.
Ik heb gister die monteur even laten kijken maar het zag er allemaal goed uit. Hij remt nu ook weer goed. De schijven waren wat vettig maar is schoongemaakt.

bedankt
Percy

Unread post by Percy »

Ja Klopt,

de laatste heb ik er wel ingedraaid met een ding speciaal daarvoor.
Ik heb gister die monteur even laten kijken maar het zag er allemaal goed uit. Hij remt nu ook weer goed. De schijven waren wat vettig maar is schoongemaakt.

bedankt
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”