Verbruik 2.4 JTD

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Marc

Verbruik 2.4 JTD

Unread post by Marc »

Beste mede Kappa-rijders,

Allereerst de allerbeste wensen voor 2006!

Voor dit nieuwe jaar heb ik een mooie nieuwe vraag.
Mijn huidige Kappa 2.4 Benzine Sedan van 12 jaar oud moet helaas een dure reparatie aan de koppelingsdrukgroep ondergaan (+/- 1000 euro). En wie weet wat er mogelijk nog zit aan te komen. Nu ben ik aan het kijken of het economisch nog wel zin heeft. En wellicht dat het economischer is om te gaan 'dieselen' met bijvoorbeeld een 2.4 JTD. De Thesis is helaas nog iets te duur.

Mijn vraag is wat is het praktisch verbruik van de 2.4 JTD? De waardes online zeggen 1 op 15 a 16.

Ik hoor het graag ook wat jullie ervaringen zijn. Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes,

Marc
jdv

Re: Verbruik 2.4 JTD

Unread post by jdv »

Marc,

Mijn ervaring met 160000kms in 2.4jtd (nu de 2e, de eerste totalloss gereden door malloot in tpg bus!) in de afgelopen 3 jaar: 1:14,8. zowel woon werk op de a12, als lange snelle autowegreizen.

verder zeer tevreden over de lybra, ik kan zeker de 2.4 iedereen aanraden.

jeroen
al

Unread post by al »

Ik heb de mijne laten chippen naar 165 PK/390 NM en met mijn zware rechtervoet loopt ie 1:13. En dan rij ik meestal rond de 140 (op de snelweg natuurlijk)
henk

Unread post by henk »

Hoi Marc,

Rijdend in een Lybra uit 2000 (136 pk zoals bij Kappa) kom ik op 1:15. Ik rij overal iets te hard, veel snelweg (135-140 km/h) maar trek relatief rustig op en kom zelden boven de 2750 rpm en rijd weinig in de stad.
Sinds het chiptunen naar 150 pk is het verbruik ondanks sneller optrekken en hogere snelheden op 1:15,5. Het lijkt me niet dat dit bij de Kappa veel anders zal zijn.
De motor is erg prettig, je hoeft geen dieselfobie te hebben bij deze motor!

Henk
william

Unread post by william »

Beste,

Bij normale rijstijl zit ik met mijn kappa 2.4 td 5 cylinder dus geen jtd op 8.4 liter per 100 km
dus in feite zeer goed ( rond de 80-90 km/u naar 5 de uiteraard )

op de autoweg met gemiddelde snelheid van 120-130 km/h onbeladen circa 7.8 l / 100 km

mvg
william
Roger

Unread post by Roger »

mijn td dus ook geen jtd loopt rond de deur 1 op 12 a 13 dussssssssssss...
laatst met autoambulance met auto erop1 op 10 met 100km per uur.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”