misschien kan iemand mij helpen met de vraag welk artikel wordt gebruikt van welke fabrikant om de distributie bij vervangen te blokkeren
Graag info over fiat nr en eventueel welke andere sets in omloop hiervoor zijn
Misschien heeft iemand ook informatie over hoeveel deze riem gespannen moet worden
Bij vorbaat dank voor het meedenken
distributie blokkeerset
Re: distributie blokkeerset
In principe heb je geen blokkeerset nodig. De merktekens staan over het algemeen op de verpakking van de riem vermeld (bij Gates in elk geval altijd). Indien je de beschikking hebt over een brug maakt het vervangen in elk geval een stuk eenvoudiger. Je gaat als volgt te werk:
- rechter voorwiel demonteren,
- kunststof binnenscherm verwijderen,
- multiriem bij dynamo ontspannen en verwijderen,
- kunststof beschermkappen verwijderen,
- distributie komt nu bloot te liggen,
- zet alles op de juiste tijd (merktekens) eventueel extra aanstippen met tippex of iets dergelijks,
- loopwiel van multiriem op krukas verwijderen (vier boutjes M8 geloof ik)
- spanrol ontspannen, spanrol heeft een veervoorspanning dus je hebt geen speciaal spangereedschap nodig na montage de riem op de juiste spanning te krijgen als je hem maar iets in de veerdruk zet,
- oude riem eraf nieuwe riem erop, spannen als hierboven beschreven
- alles weer v.v. opbouwen.
Controleer in elk geval goed je spanrol en geleiderol.
- rechter voorwiel demonteren,
- kunststof binnenscherm verwijderen,
- multiriem bij dynamo ontspannen en verwijderen,
- kunststof beschermkappen verwijderen,
- distributie komt nu bloot te liggen,
- zet alles op de juiste tijd (merktekens) eventueel extra aanstippen met tippex of iets dergelijks,
- loopwiel van multiriem op krukas verwijderen (vier boutjes M8 geloof ik)
- spanrol ontspannen, spanrol heeft een veervoorspanning dus je hebt geen speciaal spangereedschap nodig na montage de riem op de juiste spanning te krijgen als je hem maar iets in de veerdruk zet,
- oude riem eraf nieuwe riem erop, spannen als hierboven beschreven
- alles weer v.v. opbouwen.
Controleer in elk geval goed je spanrol en geleiderol.