De velgen onder mijn Kappa SW zien er niet meer uit. Wie kan mij helpen aan een advies over andere wielen. Ik heb begrepen dat ik steek 5 x 108 nodig heb, in 15 inch. Heeft iemand ervaring met goed passende wielen van andere auto's. Volvo V70 heeft, dacht ik, dezelfde steek en zo zullen er meer zijn.
Dat maakt wellicht de kans op mooie, een beetje dikke en betaalbare gebruikte velgen groter. Dank voor tips!
Velgen Kappa
Re: Velgen Kappa
De steek is inderdaad 5x108. Het probleem met de V70 wielen is de ET waarde (de mate waarin de velg naar buiten of binnen staat). Bij een Volvo is dat (uit het hoofd) ET50, bij een Kappa ET31. Dat betekent dat de Volvo velgen bijna 2 cm verder naar binnen staan, met de kans dat ze aanlopen op de veerpoot. Dat kun je oplossen door spacers i.c.m. lange wielbouten te gebruiken, maar echt een ideale oplossing is dat niet.
Universele velgen kunnen vaak wel in de juiste maat met juiste ET waarde worden geleverd. Lijkt me een betere optie dan Volvo velgen pas maken.
Universele velgen kunnen vaak wel in de juiste maat met juiste ET waarde worden geleverd. Lijkt me een betere optie dan Volvo velgen pas maken.
Je kunt ook je velgen laten afdraaien/polijsten. Dan ben je voor ongeveer 250 euro klaar en zijn ze weer als nieuw.
Mocht je toch voor andere velgen gaan, let dan ook op het centreergat. Die moet 58,1 mm zijn. Bij de meeste velgen kun je die veranderen door een plastic ring die erin zit maar sommige merkvelgen zoals bv. AZEV, worden op maat gemaakt van de auto.
Daar was ik de fout mee ingegaan. Mijn azev velgen kwamen van een renault. Ook 5x108, et 30 dus paste goed alleen naafgat was 60,1 mm. Gevolg was dat de auto enorm trilde bij 100 km/uur.
Je moet dan trouwens ook je centreerbouten eraf halen anders passen er ook geen andere velgen op.
Mocht je toch voor andere velgen gaan, let dan ook op het centreergat. Die moet 58,1 mm zijn. Bij de meeste velgen kun je die veranderen door een plastic ring die erin zit maar sommige merkvelgen zoals bv. AZEV, worden op maat gemaakt van de auto.
Daar was ik de fout mee ingegaan. Mijn azev velgen kwamen van een renault. Ook 5x108, et 30 dus paste goed alleen naafgat was 60,1 mm. Gevolg was dat de auto enorm trilde bij 100 km/uur.
Je moet dan trouwens ook je centreerbouten eraf halen anders passen er ook geen andere velgen op.
t schijnt dat velgen van een alfa 166 passen qua steek en et-waarde. naafgat is mij niet bekend.
naafgat is ook hetzelfde. Er staat op marktplaats een kappa met 16 inch alfa 166 wielen te koop, dus dat moet passen
wisten jullie dat een kappa veel onderdelen deelt met een 166? vooral onderstel bedoel ik.
Hoi,
Ik heb er 17" oz onder van een 166. Met F1 eagle bandenmaat 225/45/17. Geeft een stuk beter respons met sturen als de 15 inch.
Weet iemand hoe je hier een foto kan toevoegen?.
Greetz,
Ik heb er 17" oz onder van een 166. Met F1 eagle bandenmaat 225/45/17. Geeft een stuk beter respons met sturen als de 15 inch.
Weet iemand hoe je hier een foto kan toevoegen?.
Greetz,