deurtje benzinedop

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
ruud

deurtje benzinedop

Unread post by ruud »

Hallo allemaal,
Ik ben nog maar korte tijd de gelukkige bezitter van een Lancia Kappa, 2,0 1996 automaat.
Loopt geweldig, maar heeft af en toe wat wonderlijke dingen.
ik kwam er vandaag achter dat mijn deurtje voor de tankdop niet sluit. Toen ik met WD40 op de plaats wilde spuiten waar dat pinnetje zou moeten bewegen, bleek die pin daar niet te zitten,
Vanuit de kofferbak voelende, lijkt het net of die pin er wel zit, maar wat zijwaards is weggedrukt. Dus klem zit . Er zit geen enkele beweging in. Het meganiek lijkt vastgemonteerd te zijn op die metalen plaat waarop ook nog enkele zekeringen en relais zitten, zoals dat zichtbaar is vanuit de bak.
Vraag1: is het verstandig om die plaat te verwijderen om bij het sluitingsmeganiek van het klepje van de tankdop te komen
Vraag 2: Kan het zijn dat dit probleem er mede de oorzaak van is dat bij het sluiten van de deuren, de sloten vaker (niet altijd) diverse keren open en dicht gaan.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties
Ruud
luc

Re: deurtje benzinedop

Unread post by luc »

zou kunnen vanwege de weerstand maar kan ook gewoon zijn dat een van de andere contacten slecht is. de kontakten zitten in de deursloten zelf. zou eerst eens wat wd 40 op de sloten mechaniek spuiten
verder kijken of de euren goed afgesteld zijn voor te sluiten

succes
luc
Jur

Unread post by Jur »

Volgens mij op beide antwoorden; ja.
De plaat kan worden verwijderd en als het systeem merkt dat de auto niet volledig wordt afgesloten, gaat het in reverse om het nogeens te proberen. Mocht je het pennetje trouwens niet meer op z'n plek krijgen, breek het dan weg.
Het mechaniek doet dan toch zijn werk en de sensors merken er niets van.
Jur
ruud

Unread post by ruud »

Heren bedankt voor de info.
Ik heb aan vanuit de achterbak aan de binnenzijde op de metalen plaat die paar moertjes losgemaakt en aan de linkerzijde van de benzinedop de twee boutjes. Het hele zaakje komt dan in 1 keer los.
Het sluitmeganiek bleek nog te werken en met wat prutsen weer op de plaats te krijgen.
Als de deuren dicht zijn, is nu ook het benzinedopdeurtje dicht, doordat het pennetje door een oogje aan de binnenzijde van het benzinedopdeurtje (rotwoord) schuift.
Ik heb niet de indruk dat er een sensor is, die in de gaten houdt of dit deurtje echt dicht is.
Groeten van Ruud
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”