navigatie

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Marcel

navigatie

Unread post by Marcel »

Beste mede Kapparijders,

Al maanden woorden we bedolven onder reclamekrantjes met daarin verschillende navigatiesystemen.
Bij het zien van een dergelijk systeem begint het bij mij te kriebelen om zo'n ding te hebben.
Niet dat ik er veel gebruik van zal maken, het is meer voor de heb en het lijkt mij wel gemakkelijk.

Nu weet ik, dat er diverse Kappa's rondrijden met een dergelijk navigatiesysteem maar dan in de radio.

Omdat het bij mij meer voor de heb is lijkt mij het beste dat ik de navigatie combineer met iets anders bruikbaars.
Een TomTom-Go heb je voor 600-700€ en dan heb je dus alleen maar een navigatiesysteem.
Een Nokia 6600 gsm met navigatie heb je tegenwoordig al bij een abonnement van 21,50€ per maand en dan heb je voor dat geld dus al 2 in 1. Mijn huidige abonnement loopt pas over 1,5 jaar af dus dat is ook niet 1,2,3 een optie.

Maar goed wie heeft een dergelijke autoradio met navigatie in zijn Kappa en hoe bevalt deze?
Wat zijn de merken van de radio's met navigatie, die jullie hebben en wie weet heeft iemand van jullie een dergelijke radio die je niet meer gebruikt?

Ben benieuwd naar jullie reacties!!
Jur

Re: navigatie

Unread post by Jur »

De Kappa's zijn destijds uitgerust met de ADT838 (cassette) of ADM838 (CD) (de Clarion-benaming is PU-9851 en 9984.
Voor de navigatie is gebruik gemaakt van de RNS- modellen van Blaupunkt, hoewel dit per land ook behoorlijk scheelt.

De beste optie mijns inziens is een Blaupunkt RNS 149 of 150 die op Ebay voor ongeveer 300 euries weggaan (nieuw en gebruikt).
Zelf heb ik een Becker Monza, die in Navigatie-variant "Becker Indianapolis" moet heten. De displaykleuren zijn echter niet gelijk met het groen of oranje van de Kappa's. Voor een pietje-precies niet geweldig.
Binnenkort gaat de Monza er weer uit en wordt het ook een RNS...
Marcel

Unread post by Marcel »

Hoi Jur,

Laat mij anders tzt weten als jouw navigatie de deur uit gaat.
Misschien dat ik wel interesse heb. Heb jij alleen de Benelux er op zitten of Europa?
Stuur anders naar onderstaand mail-adres eens wat foto's van de betreffende radio die in je Kappa zit, kan ik zien hoe het staat.

Ps woon jij in de buurt van Leiderdorp (ZH)? Kunnen we misschien wat afspreken zodat ik de radio 'live' zien en er een beetje beeld van kan krijgen.

By the way, ik heb groen dashboard verlichting.

Saluti!
Jur

Unread post by Jur »

Ho, stop, ik heb nu geen navigatie hoor. De Becker Monza is een type zonder navi. De Indianapolis is met navi (al ziet hij er hetzelfde uit als de Monza.
De kleur groen is nét iets anders dan het dashboard-display. De volgende is dan ook met witte verlichting o.i.d, vandaar dat de Monza er uitgaat.
Hier de monza:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=295&i=6352&t=6351
Jur
ps Leiderdorp.... daar zit wél mijn dealer (Boot-Rialto).
mervijn

Unread post by mervijn »

Geachte heren,

Mijn auto is voorzien van een stand -alone systeem van VDO-Dayton, Het voordeel hiervan is dat het scherm op vrijwel elke plek te plaatsen is en goed af te lezen is, dit is soms nodig omdat het gps systeem er regelmatig zo'n 30 tot 50 meter naast zit vanwege het ontvangst en wegvallen van satelieten en je dus op het scherm kan zien welke straat je nou eigenlijk wel moet hebben omdat hij dat wel keurig aangeeft,

Tom tom werkt vrij nauwkeurig is in kleur en relatief goedkoop en je kan het mee nemen naar elke auto dat is met een radio of stand alone systeem niet het geval, Tom tom heeft zeer veel voordelen in mijn ogen, wel diefstal gevoelig maar ja, En alleen de naam al.

Dat Becker spul daar zijn al onze bedrijfsbussen mee uitgevoerd, het nadeel is als je er een navi cdtje in stopt kun je geen andere cd meer afspelen als je nou ergens in Italie rond rijd een uur of 5 dan is een cdtje toch ook wel eens lekker op zijn tijd.

Doe hier je voordeel mee op en laat je goed informeren want het is toch een hoop geld.

Mervijn
Jur

Unread post by Jur »

Als je een Becker cd laadt, kan hij er daarna meteen weer uit. Wellicht weten je chauffeurs dat niet?
Voor de rest; het blijft smaak. Persoonlijk vind ik het een absolute must dat het display overeenkomt met de autodisplay (al moet ik daarnaast de weg vragen (-:..
Marcel

Tja navigatie

Unread post by Marcel »

Ja alles heeft z'n voor en tegens. Ik denk dat ik er verstandig aan doe gewoon nog even mee wacht. Tzt hebben de navigatiesysteembedrijven elkaar plat geconcureerd en zijn de prijzen weer wat gekelderd. Tegen die tijd is het abonnement van m'n gsm aan vervanging toe en kan ik gaan kijken naar een gsm met navigatie. Heb ik ook direct het voordeel van de TomTom-Go

In ieder geval jullie bedankt voor de tips!

Ps Jur, dacht dat jouw radio 1 was met navigatie dus.....

Saluti!
Jur

Re: Tja navigatie

Unread post by Jur »

Over een paar jaar (maanden?) krijg je je navi gewoon bij een pak vla. De prijzen duikelen inderdaad.
Toevallig nét een Blaupunkt RNS1 (zat ook in sommige Kappa's) gekocht op internet. Nu maar hopen dat die display-kleur....
Marcel

Unread post by Marcel »

Mmmmmm inderdaad en mocht dat niet zo zijn..... weet ik misschien wel een koper ;) !!
dj

Unread post by dj »

In een kappa zit een RNS2 van blaupunkt,altijd met groen display.werkt goed!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”