Ik heb dus nog steeds dat afslaan probleem met vervangen alle zekeringen, luchtmassameter, kebels schoonmaken, zekeringhouders schoonmaken, verhoogd stationair klep schoonmaken met cab cleaner en wd40 en de accupolen schoonmaken en opnieuw monteren
Enige nieuwe als die afslaat gaat NIET meer groene lampje branden wat voorheen wel gebeurde
Overigens het gebeurd altijd binnen de eerste minuut en altijd met koude motor
Ik begin te denken aan een massaprobleem, hoort er niet een massastrip aan het motorblok en zo ja waar zit die en waaraan vast
Een tweede vraag is er bekend of die ecu of andere componenten gestoord kunnen worden door apparatuur van derden en wat is de oplossing
Hij lijkt nl op vaste plaatsen af te slaan
Massastrip
Re: Massastrip
Bij een massa probleem moet hij volgens mij dan ook afslaan bij een warme motor,daarmee bedoel ik als je bv een 20tal km's hebt gereden hem stil legt een brood gaat kopen en dan terug start.Ik zie het verband niet goed tussen een koude of een warme motor bij een massa probleem.
Is niet de sleutel zelf, kijk de startonderbreking werkt alleen de eerste paar secondes en checkt dan door of de sleutel correct is
Neem maar een hotel sleutel en houdt er een correcte chip bij, de auto start en na weghalen chip blijft die gewoon lopen
Dus als dat ding na een minuut afslaat kan het nooit de sleutel of de transponder zijn
Neem maar een hotel sleutel en houdt er een correcte chip bij, de auto start en na weghalen chip blijft die gewoon lopen
Dus als dat ding na een minuut afslaat kan het nooit de sleutel of de transponder zijn
Ik ook niet maar ja ik begin eigenlijk te vermoeden dat bepaalde electronica misschien iets gevoeliger is voor een massa probleem bij koud, er zijn een aantal componenten die eigenlijk alleen functioneel zijn bij een koude motor
En gezien wat ik er allemaal al aan gedaan heb is het dan nee heb je en ja kun je krijgen en in duitsland is zijn er een aantal gevallen die problemen hadden met de massastrip
Maar heb je andere ideeen gezien het probleem ik houd me aanbevolen
En gezien wat ik er allemaal al aan gedaan heb is het dan nee heb je en ja kun je krijgen en in duitsland is zijn er een aantal gevallen die problemen hadden met de massastrip
Maar heb je andere ideeen gezien het probleem ik houd me aanbevolen
De Ecu in de Kappa is van 1996 en hoger. Deze moet dus voldoen aan de EMC richlijn die vanaf 1996 in de EU geldig is.
Dus de ECU is niet gevoelig voor signalen van buitenaf.
De auto zou dan ook de gekste dingen kunnen gaan doen.....levensgevaarlijk.
Dus de ECU is niet gevoelig voor signalen van buitenaf.
De auto zou dan ook de gekste dingen kunnen gaan doen.....levensgevaarlijk.
Naar het zich laat aanzien heb ik het afslaan er definitief uit door:
alle zwaardere zekeringen te vervangen vanaf 30 amp tot 80 amp
controle kastje bij schutbord
vervangen luchtmassameter
reinigen polen accu
reinigen massastrip aan chassis
reinigen massastrip aan blok
schoonmaken met cab cleaner gasklep en verhoogd stationair klep (naspuiten met wd40)
In Duitsland kwam het fenomeen vaker voor en daar was einddiagnose massastrips maar in Duitland wordt gewerkt met extreme chemische pekel in de winter
alle zwaardere zekeringen te vervangen vanaf 30 amp tot 80 amp
controle kastje bij schutbord
vervangen luchtmassameter
reinigen polen accu
reinigen massastrip aan chassis
reinigen massastrip aan blok
schoonmaken met cab cleaner gasklep en verhoogd stationair klep (naspuiten met wd40)
In Duitsland kwam het fenomeen vaker voor en daar was einddiagnose massastrips maar in Duitland wordt gewerkt met extreme chemische pekel in de winter