Beste mensen,
Ik hoop dat jullie mij met volgend probleem verder kunnen helpen.
Onlangs heb ik een Lancia Kappa gekocht. Het betreft een 2.0 20v 1998 met gas installatie.
Het volgende probleem doet zich voor. Bij lage toeren terkt de auto zowel op gas als op benzine minder.
Tevens draait de motor stationair laag en maar op 4 poten. Daarom had ik al een de bougie en de bobine, tenminste dat ding op de bougie verwisseld. Dit hielp niet. Vervolgens heb ik gisteren de ïnjector verwisseld. Ik heb t idee dat ie beter draait. Maar loopt nog steeds laag stationair maar het inhouden is minder. Ik ben alleen nog niet in de gelegenheid geweest om de Cilinder te testen of ie nu wel mee "loopt". Het begon laat te worden namelijk. Heeft nog iemand van jullie ervaring hiermee of evt. tips?
Het vreemde is nl. dat ie vanaf 3000 rpm wel goed trekt en er geen verschil tussen gas en benz. is (relatief uiteraard). Ook hoor ik geen rare geluiden in de motor.
gr. Theo
Inhouden 2.0 v20 lpg
Re: Inhouden 2.0 v20 lpg
Ik heb het gevoel dat er gewoon een bougie stuk is. Ik heb namelijk ook zoiets gehad.
Zijn alle bougies al vervangen?
Zijn alle bougies al vervangen?
Hi Theo, ik zou inderdaad (sowieso) alle vijf de bougies vervangen. Ik heb dit probleem bij mijn Kappa op LPG ook eens gehad, de motor draaide perfect op de snelweg, maar echt heel slecht stationair.
Auw..................................
en dan zeggen ze dat december een dure maand is.
Ik zit dus kennelijk aan nieuwe schokbrekers voor mijn Kappa SW.......
Geld moet rollen zeggen ze maar waarom rolt het nou altijd de verkeerder kant op vraag ik me zo nu en dan af...........................
en dan zeggen ze dat december een dure maand is.
Ik zit dus kennelijk aan nieuwe schokbrekers voor mijn Kappa SW.......
Geld moet rollen zeggen ze maar waarom rolt het nou altijd de verkeerder kant op vraag ik me zo nu en dan af...........................
Heb je compressie gemeten mechanisch?
Bij een storing zekers in combinatie met lpg en emulatie benzine injectoren kan het zijn dat een pit niet meedraaid maar dat is dan dat die geen brandstof krijgt en dat is een kwestie van de computer aansturing (laatste trap) of een van de injectoren of een van de relais ter hoogte van het schutbord als je vialle zou hebben
Het is dus zaak mechanisch te meten en niet uit te gaan van een kast of afkoppelen van cilinders en kijken na wisselingen in toerental
Bij een storing zekers in combinatie met lpg en emulatie benzine injectoren kan het zijn dat een pit niet meedraaid maar dat is dan dat die geen brandstof krijgt en dat is een kwestie van de computer aansturing (laatste trap) of een van de injectoren of een van de relais ter hoogte van het schutbord als je vialle zou hebben
Het is dus zaak mechanisch te meten en niet uit te gaan van een kast of afkoppelen van cilinders en kijken na wisselingen in toerental
Joepie de lancia is gemaakt... Een klep verbrand! De overige zijn ook onder handen genomen.
Loopt super nu. Echter krijg ik nu een Lease auto en doe ik hem toch maar weg want anders wordt t wat duur zo. Oh ja kosten waren zo'n 500,- met garantie voor een jaar.
Bedankt voor uw reacties
Groet Thei
Loopt super nu. Echter krijg ik nu een Lease auto en doe ik hem toch maar weg want anders wordt t wat duur zo. Oh ja kosten waren zo'n 500,- met garantie voor een jaar.
Bedankt voor uw reacties
Groet Thei