koplampen afstellen

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
willem

koplampen afstellen

Unread post by willem »

Beide koplampen lijken bij groot licht dus alle 4 de lampen aan iets naar links te wijken en teveel omhoog

Hoe stel ik die dingen af zie er eigenlijk geen stelschroeven aan zitten

Bij voorbaat dank voor het meedenken

Overigens luc dat idee van die drukcilinders en zware koppeling, snap dat niet want die dingen zijn kurkdroog
luc

Re: koplampen afstellen

Unread post by luc »

op de werkplaats cd staat volgens mij wel srelschroeven maar dan moet je waarschijnlijk de kolampunit uitbouwen

wat betreft de koppeling als het de drukcilinders niet zijn kan het de drukgroep zijn maar dat is minder leuk moet de bak er van onder.

gr luc
willem

Unread post by willem »

ik wil die koplampen aan de auto stellen kan dat niet, dat komt omdat ik mijn lampen niet geheel volgens norm wil hebben ingesteld

ik stel mijn koplampen altijd zo af dat die bij groot licht exact in een rechte lijn (naar voren en naar boven) naar voren staat, waarmee ik exact in de bochten kan kijken bij hogere snelheden

wettelijke afstellingen zijn soms zo beroerd dat je net 5 meter voor je auto kunt kijken bij klein licht en groot licht een meter of 25, terwijl zoals ik ze stel je in feite honderden meters kan zien

ik pleeg nog weleens door natuurgebieden te rijden en geeft ook bij gewone bochten net een stukje extra veiligheidsmarge
ralph

Unread post by ralph »

Als mij niet vergis zitten er 2 stelschroeven op. 1 voor horizontaal en 1 voor verticaal te stellen. De koplamp hoeft er niet voor uitgebouwd te worden. (logisch eigenlijk).
harry

Unread post by harry »

Klopt Ralph,

Bovenop zitten 2 kleine zeskantjes van zwart plastic, de ene is voor de breedte en de andere voor de hoogte. Wel eerst de knop binnen op 0 zetten, dan afstellen.
Advies is om een klein dop of steeksleuteltje te gebruiken, met een schroevendraaier wil de boel snel kapot.

Mzzl Harry,,,
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”