andere et waarde velgen maakt dat wat uit???

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
kees

andere et waarde velgen maakt dat wat uit???

Unread post by kees »

hallo,

ik zit er over na te denken om een setje velgen 2e hands over te nemen alleen de velgen komen onder een alfa 166 vandaan.

zover ik weet is de velg maat voor de kappa 5x108 met et waarde 35 , nu is de steek van het setje 2ehands velgen wel goed maat de et waarde is anders namenlijk ET 41 (7j??)

kan iemand mij vertellen of dit veel uitmaakt want ik heb hier dus geen verstand van.

alvast bedankt

kees.
Percy

Re: andere et waarde velgen maakt dat wat uit???

Unread post by Percy »

Hoi Kees,

Je moet als je sportvelgen koopt altijd op een paar dingen letten. Daar ben ik zelf net achter omdat ik 17 inch op mijn kappa heb gezet.
De steek moet kloppen maar dat is hetzelfde als de 166. Het centreergat moet ook hetzelfde zijn anders tril je weg vanaf 80 km per uur. Ik moest mijn velgen passend laten maken op lancia omdat ze niet klopten, maar ik weet dat het centreergat van de 166 ook hetzelfde is als de kappa (58,1 mm). en de ET waarde moet ook kloppen. Dat heeft er mee te maken hoever de wieflens uit het midden van het wiel staat. Dus hoe lager de ET waarde, hoe verder de velg naar buiten staat. Mijn standaard lm kappa velgen hebben ET 31, en mijn nieuwe 17 inch hebben ET 30. Je hebt kans dat als je die velgen koopt dat de achterkant van het wiel of band de veren raken want et 41 is te hoog denk ik. Je zou dan wel spoorverbreders kunnen kopen om ze weer meer naar buiten te laten komen maar die zijn ongeveer 75 euro per 2 stuks. Dus dat wordt een duur grapje in totaal.
ik hoop dat je wat aan de info hebt. Als je nog vragen hebt kun je me altijd mailen,

groeten Percy
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”