Test Ypsilon 1.3 90 pk

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Koen

Test Ypsilon 1.3 90 pk

Unread post by Koen »

In de Autogids van 20 december staat een test in van de Ypsilon (face-lift) met de 1.3 Multijet 90 Pk. Zowel de handgeschakelde als de DFN versie wordt getest / beschreven.
Beoordelingen zijn over het algemeen goed tot zelfs lovend.
Alleen valt de auteur over de aankoopprijs en de prijs van enkele opties. (Belgische prijzen !)
Niet echt terecht, vind ik. Vergelijk de prijzen van de concurrenten eens met een GELIJKAARDIGE uitrusting.

Koen
Michael

Re: Test Ypsilon 1.3 90 pk

Unread post by Michael »

He Koen,

Die prijzen zijn toch wel aan de hoge kant, maar daar krijg je inderdaad wel een super uitrusting voor. Het enige wat mijn wel een beetje stoort - en dat was een terecht opmerking van de auteur - is de garantie periode : slechts 2 jaar, waar een Grande Punto het met 5 jaar mag doen.
Mijn vrouw heeft net een Ypsilon 1.3 JTD 90 Platino besteld ter vervanging van haar Zeta. 5 jaar heeft ze met dat bakbeest gereden en nu wou ze eens iets kleiner en gerafineerder.

Off-topic : heb je in dat zelfde nummer op pagina 16 de roze kaart gezien ? Van een Beta 2000 !

Beste wensen voor 2007 ...

Michael
Koen

Unread post by Koen »

Ook de beste wensen voor 2007, Michael.
....Vooral aan je vrouw met, binnenkort, haar nieuwe Ypsilon.... :-)

Gedeeltelijk akkoord met de hoge prijzen.
De Platino-versie is aan de dure kant, de basisversie eerder gelijkaardig als andere merken. Maar eerder "gewoon" qua uitrusting en aankleding.
Maar de Oro-versie is al zeer mooi voor die prijs. Aangenaam interieur. Maar als je enkele opties bijneemt, kantelt de prijs inderdaad naar nèt iets duurder dan andere auto's.
Maar het interieur blijft onovertrefbaar (kleur en bekledingsoort kan je nergens anders vinden).

Storend is inderdaad het feit dat je gewoon de wettelijke garantie krijgt. Terwijl Fiat en Alfa wèl langere garantie krijgen. Waarom Lancia niet ? Toch evengoede kwaliteit ?

Roze kaart : nu wel "gelezen" :-) De Kevin kan er maar goed mee zijn ;-))

Koen
Michael

Unread post by Michael »

Even een kwijlmoment - sorry voor de uitdrukking ;-)

Ze heeft dus een Platino versie besteld met :
Bicolore buitenkleur (Bordeaux/Perlato)
Bordeaux Leder met licht alcantara
Bicolore 16" velgen
Gran luce open dak
Navigatie/GSM module
Bose + cd lader
...
2007 en de komende jaren zien er nu al fantastisch uit ...

Nu maar hopen dat ik er zelf af en toe mee op de baan mag.
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”