distributieriem
distributieriem
Ik heb een vraag over mijn Ypsilon 1.1 uit 1994. Onlangs is de distributieriem eraf gelopen. Gelukkigerwijs geen schade aan het blok (dat pas 48.000 heeft gelopen). Na een nacht stilgestaan te hebben, startte de motor gewoonweg niet. Het euvel bleek de riem te zijn. Heeft iemand een idee hoe dit kan/ wat de oorzaak kan zijn? En is dit een bekend euvel? Als oplossing is de riem nu iets strakker gezet.
Re: distributieriem
Hoi Maarten,
Hij is toch wel vervangen de riem?......ondanks dat je Y uit 1994 is is het zeer raadzaam
om de riem elke 3 jaar te vervangen. Ook al heb je weinig km op de auto staan.
Levensduur riem is hier in het nederlandse 3 jaar, heeft nl te maken met het feit dat
de omstandigheden waar hier auto wordt gereden. (nee niet rijstijl) maar de file's e.d.
Als hij nl breekt heb je grote kans op motorschade en dat is duurder dan de kosten van de te vervangen
riem.
Gr,
Joop
Hij is toch wel vervangen de riem?......ondanks dat je Y uit 1994 is is het zeer raadzaam
om de riem elke 3 jaar te vervangen. Ook al heb je weinig km op de auto staan.
Levensduur riem is hier in het nederlandse 3 jaar, heeft nl te maken met het feit dat
de omstandigheden waar hier auto wordt gereden. (nee niet rijstijl) maar de file's e.d.
Als hij nl breekt heb je grote kans op motorschade en dat is duurder dan de kosten van de te vervangen
riem.
Gr,
Joop
Re: distributieriem
Er kan nooit schade aan de motor komen door een breuk van de riem
Ik vervang de riem om de 5 jaar, ook niet vergeten de rollager te vervangen
groetjes Guido
Ik vervang de riem om de 5 jaar, ook niet vergeten de rollager te vervangen
groetjes Guido