Y 1.2 16V "motorprobleem"

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
R. van de Wal

Y 1.2 16V "motorprobleem"

Unread post by R. van de Wal »

Hallo,

De Y 1.2 16V van mijn vrouw heeft de vervelende eigenschap wat te "hikken" bij rustig accelereren. Bij een wat fellere acceleratie is het probleem over. Het doet zich voornamelijk voor tussen de 1500 en 2000 toeren. De bougies en het luchtfilter is vervangen. De garage heeft de computer uitgelezen, maar er kwam geen enkel probleem aan het licht. Er werd geadviseerd om van euro 95 over te stappen naar 98. De probelemen zijn wel minder geworden, maar nog niet helemaal over. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Groeten, Rudi
Sandor van Vooren

Re: Y 1.2 16V \

Unread post by Sandor van Vooren »

Bekijk eens de massa van de labdasonde. Ik heb een Fiat Punto 75 ELX gehad met hetzelfde probleem. En bij mij konden ze ook niets vinden op de computer van de dealer. Als deze massakabel slecht contact maakt krijgt het motormanagement niet de juiste informatie en kan je dat stotteren krijgen.

Succes

Sandor van Vooren.

P.S. niet de labdasonde laten vervangen. Kost je een berg met geld en de sonde zelf is meestal niet kapot.
eelco brouwer

Re: Y 1.2 16V \

Unread post by eelco brouwer »

het probleem met jullie y12 16v is denk ik een bougie kabel helaas niet per stuk te koop de meeste monteus trekken de 4 cil kapot de korte komterg veel voorSandor van Vooren schreef:
>
> Bekijk eens de massa van de labdasonde. Ik heb een Fiat Punto
> 75 ELX gehad met hetzelfde probleem. En bij mij konden ze ook
> niets vinden op de computer van de dealer. Als deze
> massakabel slecht contact maakt krijgt het motormanagement
> niet de juiste informatie en kan je dat stotteren krijgen.
>
> Succes
>
> Sandor van Vooren.
>
> P.S. niet de labdasonde laten vervangen. Kost je een berg met
> geld en de sonde zelf is meestal niet kapot.
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”