Appia 3e serie, electrisch probleem

Discussie en vraagbaak over Appia, Aurelia, Aprilia, Ardea, Astura, Augusta, Belna, Artena, Dilambda, Lambda en ouder
Bastiaan Janssen

Appia 3e serie, electrisch probleem

Unread post by Bastiaan Janssen »

Ik heb een Appia 3e serie (van Anna Maria geweest!).

Het probleem dat ik heb is dat de auto de ene keer wel stroom heeft en de andere keer niet, geheel willekeurig.

Wanneer ik wel stroom heb kan ik de auto normaal starten en dan loopt hij ook, alles werkt dan (behalve de claxon maar dat is een ander verhaal).

Wanneer ik geen stroom heb doet helemaal niets het. Bij de accu zit alles ok en ik heb goede massa zowel op carosserie als het blok.

Ik vraag mij af hoe de hoofdstroom loopt; eerst in zijn geheel naar de startmotor en dan door of splitst die voor die tijd al af naar de rest van de gebruikers in de auto? Ik denk dat daar ergens een vals contact moet zitten. Een hoofdzekering heb ik namelijk niet kunnen ontdekken.

Oh ja, bij het zekeringenkastje wordt de middelste draad (bruin) onzettend heet wanneer de auto op contact heeft gestaan.

wie weet wat dit kan zijn?
Antonio

Re: Appia 3e serie, electrisch probleem

Unread post by Antonio »

If you wrote in english, i would respond you about your problem, i have an Appia 3rd serie of 1959 and i'm an electric engineer.
Bye.
Antonio from Puglia(Italy).
Post Reply

Return to “NL90 De A- Lancia's en ouder”