M'n Berlina is natuurlijk perfect en hij rijdt ook geweldig, totdat ... het lampje van de dynamo ging branden...
Op reserveaccu naar garage en... dynamo defect. Wie weet een goede gereviseerde of een adres waar dat reviseren op een goede manier en acceptabele kosten kan?
Het gaat om een Fulvia Berlina uit 1971
John
defecte dynamo
Re: defecte dynamo
71 er zal waarschijnlijk nog een gelijkstroomdynamo hebben ,even koolborstels bekijken
Re: defecte dynamo
Nee hoor,
ik wil niet terug in de flauwekul van enkele topics geleden te vallen,
maar de 71 (S2) berlina heeft een alternator. Moderne wagens hé!
Koolborstels bekijken kan hier ook van hoor, niks mis mee; een handige soldeer-knaap hangt er in no-time verse kooltjes tussen. Is het lampje plots beginnen branden of brandt het flauw; bij flauw zijn het meestal de kooltjes die op zijn of een loszittende snaar.
Indien plots: kan je proberen met een diodebrug. In het blokje zitten ook meteen verse kooltjes.
In iedergeval: ik heb nog een nieuwe alternator liggen voor de S2 Berlina; beter is het ding te laten reviseren. Goedkoper dan nieuw en even goed.
Heeft de berlina enkele jaren stilstand achter de rug? Want dan kan je nog wel wat lijken tegenkomen ...
groetjes en veel knutselplezier
Bart
ik wil niet terug in de flauwekul van enkele topics geleden te vallen,
maar de 71 (S2) berlina heeft een alternator. Moderne wagens hé!

Koolborstels bekijken kan hier ook van hoor, niks mis mee; een handige soldeer-knaap hangt er in no-time verse kooltjes tussen. Is het lampje plots beginnen branden of brandt het flauw; bij flauw zijn het meestal de kooltjes die op zijn of een loszittende snaar.
Indien plots: kan je proberen met een diodebrug. In het blokje zitten ook meteen verse kooltjes.
In iedergeval: ik heb nog een nieuwe alternator liggen voor de S2 Berlina; beter is het ding te laten reviseren. Goedkoper dan nieuw en even goed.
Heeft de berlina enkele jaren stilstand achter de rug? Want dan kan je nog wel wat lijken tegenkomen ...
groetjes en veel knutselplezier
Bart