Fulvia Berlina S2 "Soleil-Soleil"

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bart Verbeek

Fulvia Berlina S2 "Soleil-Soleil"

Unread post by Bart Verbeek »

Berlina-eigenaars:

Maandagavond de blikschaar in het dak van de rooie baron gezet. Ik speelde al lang met het idee om een open dakje te installeren, maar niemand (toch niet alwaar ik mijn oor te luisteren had gelegd) kon me tips hierover geven.

Dan maar auto-sloperijen bezocht op zoek naar het gouden ei. En ja hoor; het open dakje van een Twingo of een VW Polo open air kwamen dicht bij hetgeen ik voor ogen had. Polo viel al snel af door de geprofileerde dakplaat. Dus bleef enkel het lollig Frans gebakje over. Geen electrische bediening, doodsimpel systeem dat niet stuk kan gaan en een retro-look, dus ideaal om in te bouwen.

Het dak van een Twingo is ook zo plat als een...........................dak van een berlina. De deal met sloper was snel geklonken en dakje wisselde van eigenaar.

Wat knip en boorwerk later hangt het ding op zijn plaats.
Image

Voor de critikasters: het systeem is zo compleet dat er zelfs een rubber stripje ingewerkt zit in het profiel van het open dakje. Heb ook nog wel wat kit gebruikt om zeker te zijn.

Image

Image

Image

Gisteren laatste afwerking gedaan: de baleinen van het hemeltje ingekort en die kan je perfect klemmen achter de kader van het open dakje.

Achteraf een leuk proefritje natuurlijk, en ik ben er achter gekomen, dit had ik vroeger moeten doen!!!!!!!

Voor de berlina-twijfelaars: als je het dakje bij de sloper ophaalt; plak een stuk karton van 140x90 op het twingodak en teken langs de binnenkant de opening af. Markeer het zodat je weet welk de voor en onderkant is. Thuis knip je het karton uit en plak het helemaal uitgemeten op je berlinadak. Teken met stift de opening af. Tape de randen af. Het echte werk kan nu beginnen. Ik verkoos de blikschaar, boven slijptol of wipzaagje. Wipzaagje stort een ton ijzervijlsel in je auto en kan je dak aardig laten golven. Slijptol kan al je ramen 'begensteren' + je bolide in de fik steken. Met een goeie blikschaar kan je veel fijner werken. (al je een blikschaar koopt, koop een linkse én een rechtse!!!)

Succes en zonnige groeten

Bart

Volgende stap: jacuzzi in kofferbak. Maar eerst cursus polyester-boetseren volgen! ;-)
Thomas

Re: Fulvia Berlina S2 "Soleil-Soleil"

Unread post by Thomas »

Mooi, zo'n Fulvia Helios!
wapperen die flappen niet te veel in de wind?
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Heel mooi!!! Eigenlijk meer iets voor hier.....
Joop

Unread post by Joop »

Hoi Bart,
Ziet er goed uit....mooi man.
Veel plezier met het opendak.

Gr,
Joop
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Bart is gek.

Maar er is maar een ding erger dan gek zijn en dat is normaal zijn.
Ron

Unread post by Ron »

Bart geweldig,

zo wordt een berlina wel heel erg aantrekkelijk......
Jasper

Unread post by Jasper »

Hey Bart!

Je Berlinaatje was al geweldig maar ik vind dit echt heel mooi staan!
Staat beter dan op een Twingo! ;-)
Je hebt vast heel veel plezier bij het inbouwen (gehad) en het rijden.
Wens je veel zon deze zomer,

Jasper.
Walter van Gruythuysen

Unread post by Walter van Gruythuysen »

Bart,

Fantastisch! Ik ben al zeer enthousiast over de GTE (behalve de lekke banden dan). Een zalig rijdende auto. Op deze manier zijn de zomerdagen ook beter te dragen. Het ziet er toch best een beetje 'in period' uit. Tenslotte maakte Webasto dit al sinds mensenheugenis.

Walter
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Thanks allemaal voor de lovende woorden,

ons ma was doodongerust dat ik m'n bakkie aan het mollen was en is 1000 keer komen kijken om te zien of alles nog volgens plan verliep! hahaha.

Het dakje moest inderdaad 'in period' zijn, dus geen electrisch bediend glazen dakje of zo. Bah!

Die flappen liggen best stil hoor, ook is er op hogere snelheden geen gefluit of zo.

Enkel mijn coiffure heeft er last van! ;-)

Een echte aanrader voor de berlina-rijders!!! Twijfelaars moeten maar eens komen kijken naar mijn knutselwerkje...

ze is nu echt vakantie-proof!
johan

Unread post by johan »

Hopelijk ook waterproof ;.-)
Maar ja, je kan niet alles hebben. Lijkt me echt leuk om in te rijden.
vgr
Johan
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”