accu

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Henk Broekhuijsen

accu

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Ik heb een nieuw blok in mijn kachel laten zetten, het was een hoop gepiel om alles eruit te krijgen, ik ben nu zover om weer te monteren, na 39 jaar zag de kachelbak er nog redelijk gezond uit alles schoongemaakt en opnieuw gespoten, maar nu is mijn accu ook aan vervanging toe, er zit nu 44AH in is dit goed of moet er een grotere capaciteit in.
groet uit Bantega, Henk
William vd Sman

Re: accu

Unread post by William vd Sman »

Ik heb er zelfs een 26AH accu inzitten vanwege het feit dat deze 6kg lichter is dan de originele en daar start mijn coupe prima op. Wel een electrische pomp of beter nog een knijpbalgje in de benzine leiding zetten zodat je de accu niet leegstart als de auto een tijdje stil heeft gestaan. 44Ah is ontdanks of je voorgaande modificatie installeerd ruim voldoende voor je Fulvia. Behalve als je er natuurlijk allemaal grote stroomverbruikers in hebt zitten maar ik zou niet weten welke...
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

43 of 44 Ah is de standaard maat voor de Fulvia.

Daar kun je vanaf wijken. William is kleiner gegaan vanwege het gewicht. Prima als dat je ding is. Je moet dan dus zoals William al zegt wat extra dingen doen.

Als je veel met dimlicht in de file staat kan dat een overweging zijn om groter te gaan. Tot 60 Ah past er in.

Zelf gebruik ik de Bosch Silver van 50 Ah. Ik zou in ieder geval een kwaliteitsaccu nemen met labyrinth zoals Bosch en Varta (zelfde fabriek volgens mij).
Arjan

Unread post by Arjan »

..heb net vandaag een mooie ZWARTE Wilco accu voor de 2C aangeschaft... 50Ah meen ik, de stickers zijn er direct afgegaan!

Zet er geen lelijke gele of doorzichtig witte accu in...
En als het gewicht en de Ah goed is, is dat mooi meegenomen...;-)

Nieuw accuzuur en nog zout op de wegen, een jammerlijke combinatie...
william vd Sman

Unread post by william vd Sman »

Past het rubber deksel nog?
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

HEB jij dan nog een rubber deksel? Die dingen zijn nogal zeldzaam onderhand... Ik heb een Halfords-accu van een paar jaar oud, maar wel zonder stickers! Ook mooi zwart... :-)
Arjan

Unread post by Arjan »

...of het deksel nog past ga ik uitvinden zodra het gewicht van de accu weer UIT mn rug geschoten is....
ik STA nu te tikken, alleen liggen voelt beter.. dus de pasvorm van het rubber is nu de least of my worries... :-)
zal dus wel geen lcn alv worden morgen...
Henk Broekhuijsen

Unread post by Henk Broekhuijsen »

Arjan sterkte, zelf dacht ik ook aan mijn rug op het moment dat via de voorkant de accu erin tilde, het zijn allemaal van die "dat doe ik even" klusjes waarbij, ik spreek hier voor me zelf, je eerst beter moet nadenken over de manier waarop je iets klaart.
Mijn "Fiori" staat bijna helemaal tegen de muur, vandaar de ongelukkige houding.

Denk voor morgen maar, er ligt nog veel zout op de weg, beterschap Henk
Arjan

Unread post by Arjan »

.. nog even en we krijgen een medisch forum hier ..
bedankt voor je opbeurende woorden Henk..
Gelukkig heb ik nog een Lybra met zonder (...) koppelingspedaal, dus die mag het zout en het gebrek aan controle over linkervoet opvangen..!
mag de 2C nog even binnen blijven!
Tot ik weet of het rubber accudeksel past...!
(moest toch iets over een accu zeggen in dit topic...! )
Hein Reedijk

Unread post by Hein Reedijk »

Ik heb nog een rubber deksel liggen voor de liefhebber. Paste helaas niet in de flavia (die een langere accu heeft).
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”