druklager koppeling flavia, en overmaat zuigers.

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Hein

druklager koppeling flavia, en overmaat zuigers.

Unread post by Hein »

De koppeling van mijn flavia heb ik laten reviseren (ook het vliegwiel is afgedraaid om het weer glad te krijgen), maar nu heb ik moeite een nieuw druklager te vinden. Mijn lagerboer, die normaal alles heeft, heeft alleen het normale skf-lager dat opgesloten zit in het plaatstalen omhulsel. Dat omhulsel is er volgens mij niet zomaar af te krijgen, zit 'omgeflenst'.
Bert Ewalds heeft het over riv-skf 614542 druklager, in zijn zeer leesbare stuk over 'flavia-koppeling vervangen'. Weet iemand waar het druklager wel te krijgen is?
Nog een tweede vraag: bij Cavallito heb ik zuigers gekocht, overmaat 88,4mm. (De cilinderbussen worden nu opgeboord.) Die zuigers zijn zonder merk, en van binnen wat slordig: gietresten niet afgebraamd. Heeft iemand ervaring met deze (toch niet goedkope) vermoedelijk aftermarket zuigers?
Huib

Re: druklager koppeling flavia, en overmaat zuigers.

Unread post by Huib »

Flensrand opentikken.

Even uit m'n hoofd:
Als het een 45mm druklager is dan zit er een taatslager in. Die zijn er niet meer. Vervangen door het lager als hieronder en houder afdraaien op 35.

Als het een 35mm druklager is dan zit er een enkelrijig deep groove kogellager in. Die zijn er wel.

Handeltje goed ondersteunen en onder de pers op elkaar klemmen bij het dicht tikken van de felsrand. Eventueel nieuwe bus draaien en er omheen persen.

Ik ken die zuigers niet. Is en blijft een probleem om aan goede originele onderdelen te komen.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”