Mijn achteruitrijlichten doen het niet. Vervolgens op het schema gekeken. Nu blijkt dat de kabel welke de achteruitrijlichten, met tussenkomst van de achteruitrijschakelaar, van de plus moet voorzien doorgelust is via de schakelaar van de alarmlichten.
Echter ik heb geen schakelaar van de alarmlichten.
Ben vervolgens nagegaan waar de kabel naar toe gaat, echter door de spagetti van draden is daar moeilijk achter te komen.
Nu is mijn vraag weet iemand waar deze kabel is aangesloten op de plus ?
B.v.d. Ron.
Electra
Re: Electra
En heb je al gecontroleerd of je schakelaar op de versn. bak nog wel vast zit!
Gt, Joop
Gt, Joop
Yep,
de rijlichten moeten branden als je het achterruitrijlicht wil zien glimmen.
Eventuele problemen:
de schakelaar op de versnellingsbak hapert/drukpuntje of lepeltje is stuk
lampjes stuk of geoccideerde socket
bedrading los/stuk
succes
de rijlichten moeten branden als je het achterruitrijlicht wil zien glimmen.
Eventuele problemen:
de schakelaar op de versnellingsbak hapert/drukpuntje of lepeltje is stuk
lampjes stuk of geoccideerde socket
bedrading los/stuk
succes
De schakelaar van de versnellingsbak is in zijn geheel niet aangesloten. Ik mat tussen de twee kabels welke naar deze schakelaar toe gaan. Volgens schema moet 1 van deze kabels 12 volt hebben, die heeft die niet. Toen ben ik de kabel nagegaan en zag op het schema dat de plus van de plus van de alarmlichten vandaan gehaald wordt. Echter ik heb geen alarmlichten. Toen wilde ik tussen de spagetti van draden door de kabel nagaan van welke naar de achteruitrijschakelaar gaat nagaan om te kijken waar deze op de plus is aangesloten. Daar ben ik vervolgens niet achter gekomen. Mogelijk dat de plus elders vandaan gehaald wordt, ik weet echter niet waar.
Ron,
ben geen Fulvia kenner, maar heb een toevallig een wiring diagram in kleur van 1e serie Fulvia
Bij deze serie takt een witte draad af van de zwart witte draad die naar de verlichting onder de motorkap gaat.
Die zwart witte draad komt via de 1ste zekering van de lichtschakelaar af, wat moet kloppen want de achteruitrijlichten branden alleen bij ingeschakelde verlichting (evenals de verlichting onder de motorkap, handig als je met pech staat overigens, soms dachten ze bij Lancia ook niet goed na)
De witte draad die aftakt gaat naar de schakelaar op de versnellingsbak.
Ik kan je e-mail adres niet aanklikken op de website, maar als je interesse hebt kan ik je een PDF van het wiring diagram in kleur sturen.
Je kunt het zaakje natuurlijk testen door domweg een lange draad met een zwevende zekering op de accu + aan te sluiten en het andere eind op de ingaande kant van die schakelaar op de bak
Als je dan de achetruuitversnelling inschakelt moeten die lichten het doen, anders is er wat anders mis
succes,
Bert
ben geen Fulvia kenner, maar heb een toevallig een wiring diagram in kleur van 1e serie Fulvia
Bij deze serie takt een witte draad af van de zwart witte draad die naar de verlichting onder de motorkap gaat.
Die zwart witte draad komt via de 1ste zekering van de lichtschakelaar af, wat moet kloppen want de achteruitrijlichten branden alleen bij ingeschakelde verlichting (evenals de verlichting onder de motorkap, handig als je met pech staat overigens, soms dachten ze bij Lancia ook niet goed na)
De witte draad die aftakt gaat naar de schakelaar op de versnellingsbak.
Ik kan je e-mail adres niet aanklikken op de website, maar als je interesse hebt kan ik je een PDF van het wiring diagram in kleur sturen.
Je kunt het zaakje natuurlijk testen door domweg een lange draad met een zwevende zekering op de accu + aan te sluiten en het andere eind op de ingaande kant van die schakelaar op de bak
Als je dan de achetruuitversnelling inschakelt moeten die lichten het doen, anders is er wat anders mis
succes,
Bert
Bedankt Bert,
mogelijk dat het bij die van mij ook zo is. En zo niet dan kan het alsnog zo maken. Je hebt me in ieder geval een goede tip gegeven zodat ik weer verder kan zoeken.
En uiteraard het feit dat ik het licht moet aanmaken.
Thanks,
Ron
mogelijk dat het bij die van mij ook zo is. En zo niet dan kan het alsnog zo maken. Je hebt me in ieder geval een goede tip gegeven zodat ik weer verder kan zoeken.
En uiteraard het feit dat ik het licht moet aanmaken.
Thanks,
Ron