Flavia coupe 2000 probleempjes

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bas Brattinga

Flavia coupe 2000 probleempjes

Unread post by Bas Brattinga »

Heren,

Los van het feit dat ik erg geniet van mijn Flavia even de volgende probleempjes, misschien komt het iemand bekend voor:

-Als ik met verlichting aan rij gaat het hele zaakje om het kwartier harder, verlichting feller, radio harder etc. Op zich geen heel groot probleem, ware het niet dat mijn voorliggers het gevoel krijgen dat ik de hele tijd groot licht aan het geven ben. Het probleem is dat ik ook niet weet of de 'fellere' stand nou de normale stand is of niet. Ik vind de dashboard verlichting normaal nogal zwakjes, maar dat kan zo horen. Wat de gewone verlichting betreft, daar kun je in de groot licht stand een heel dorp mee verlichten, dus die is in de normale stand sterk genoeg. Iets anders vreemds is, kan er mee te maken hebben, dat mijn deurverlichting los zit. Als ik 'm echter vastdruk blijft deze aanstaan als ik mijn deur dicht doe???

-Tweede en eigenlijk groter probleem is de lekkage die ik heb. Heb een tijdje geleden bij MW het voorruit rubber laten vervangen (onverwachte rotklus trouwens) omdat daar de lekkage vandaan leek te komen. Ben er inmiddels achter dat het net zo hard via de bovenkant van de deur naar binnen komt. Als ik beide deuren vergelijk klopt het inderdaad dat het rubber van de andere deur veel harder 'ingedrukt' is. Kan er bijvoorbeeld qua verankering van de deur iets bijgesteld worden zodat deze beter afsluit??

Herkent iemand deze problemen toevallig. ik ben zelf niet erg technisch, maar weet dan in ieder geval waar ik het probleem, of beter de oplossing, kan zoeken.

hartelijke groeten,

Bas
Bert Ewalds

Re: Flavia coupe 2000 probleempjes

Unread post by Bert Ewalds »

Bas,

gaat die verlichting om het kwartier harder of gaat hij harder als je motor meer toeren maakt.

In het laatste geval is de regelaar van je wisselstroomdynamo stuk en dan levert de dynamo te veel spanning.

Vrij eenvoudig te testen
Sluit een voltmeter over je accupolen aan en je moet zo'n 12 volt meten
Start de motor en bij stationair toerental zie je zo'n 12.7-12.9 volt
Voer het toerental op en je moet de spanning zien oplopen tot zo'n 13.6 volt bij pakweg 2500 toeren
Voer de toeren verder op en de spanning moet nauwelijks verder stijgen
Als de spanning boven de 15 Volt komt bij hogere toeren is je regelaar zeker stuk.

Van die deuren heb ik geen kaas gegeten helaas

Bert
Bas Brattinga

Re: Flavia coupe 2000 probleempjes

Unread post by Bas Brattinga »

Bedankt Bert,

Volgens mij staat het los van het toerental, maar ik zal het eens uitproberen.

Bas
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”