stuurbekrachtiging 2000HF
stuurbekrachtiging 2000HF
Ik ben een HF aan het opbouwen, en vertrouw de stuurinrichting niet helemaal. Als ik aan de stuuras draai gebeurt er nix. De pomp en slangen etc. zijn nog niet gemonteerd, als ik met de hand de wielen heen en weer draai zie ik de as ook niet bewegen. Zit er iets fout in de bekrachtiger of hoort het zo? graag tips, ik kan er nu nog gemakkelijk bij. Alvast bedankt, Edward.
Re: stuurbekrachtiging 2000HF
Gevonden! Uit elkaar gehaald, de stuuras zit met een wormwielconstructie ( as lijkt wel op een zware kurkentrekker)in een soort tandheugelzuiger: als je er aan draait trekt het wormwiel via een schroefdraad in de zuiger, deze omhoog of duwt ie hem naar beneden, al naar gelang je li of re draait. De "wormwielas" zit in de schroefdraad met kogeltjes, om hem gladjes te laten draairen, en die zitten opgesloten tussen twee "stoppertjes, zodat ze niet onderin de zuiger terechtkomen. Bij mij was het onderste stoppertje blijkbaar niet helemaal goed, kogels onderin , ruimte tussen de as en de schroefdraad veel te groot: wormwiel werkt niet meer. Hoe krijg ik die kogels nu weer terug? Als je echt wilt weten hoe het eruit ziet stuur ik wel een fotootje. Hoi. Edward
Re: stuurbekrachtiging 2000HF
Je had nog een 818.330 bak liggen? als je die meebrengt krijg je een stuurhuisje mee terug.
Groets
Lucas
Groets
Lucas