Koud

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bob Mesman

Koud

Unread post by Bob Mesman »

Hallo allemaal

inmiddels ben ik in Stockholm aangekomen met de Delta, en ik heb besloten om het eerst maar eens aan te kijken voor ik motorverwarminng erin ging zetten. Dit was enerzijds een goed idee, omdat de stopcontacten bij de parkeerplaatsen hier schaars zijn, maar anderszijds ook een heel slecht idee, omdat de Delta nu dienst weigert. Op zich niet zo gek, want gisterennacht was het hier -18.
Mijn accu is nog in orde, maar wanneer ik wil starten gebeurt er meestal niks. Dan ineens doet de startmotor het wel, en dan loopt ie ook meteen. Of ik moet duwen. Is iemand van jullie bekend met dit verschijnsel; en ligt dit volgens jullie aan de startmotor of aan de bobine bijvoorbeeld? Wanneer het de startmotor is, is ie dan kapot, of gaat ie het dan weer doen als het minder koud is?

Alvast bedankt, en ondanks de kou toch met warme groeten,

Bob Mesman
Huib

Re: Koud

Unread post by Huib »

Brrrr. Ik weet er niks van en hoop er ook niet achter te komen.
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Hoi Bob

Doet ie nix-nix? (startmotor - Batterij -....
of slaat de motor niet aan? (ontsteking - ....

Misschien is je Delta gewoon in staking? -18 zou ik niet pikken hoor! ;-)

groetjes

Bart
Bob Mesman

Nee ik heb er zelf ook moeite mee, en ik ben er ook niet zo aardig voor geweest. Een Italiaanse dame door 700km sneeuw en ijzel jakkeren is misschien ook niet zo'n goed idee...
Maar de accu is prima in orde, alles doet het, maar wanneer ik de sleutel omdraai hoor ik niks. Dus ook niet dat hij niet aanslaat, maar echt dat ie niet start. Ik hoor zelfs geen relais klikken, misschien ligt daar dan de oorzaak??? Maar soms doet ie het ineens wel, das het vreemde.
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Ik ga voor de startmotor. Toen ik de Fulvia net had kreeg ik 'm weliswaar bij -7 nog aan de praat (had de eerste weken nog geen stalling destijds) maar bij controle/revisie bleek-ie theoretisch eigenlijk al niet meer te kunnen werken. Ik had nog net mazzel. Ik hoop niet voor je dat dat het is!
Bob Mesman

...want een startmotor is een duur geintje zeker?
Is het niet zo dat je als de startmotor kapot is nog een relais hoort klikken, of werkt die niet zo?
koos

Unread post by koos »

Er hoeft geen relais te gaan klikken als het relais van de startmotor zich niet verplaatst,dit kan komen doordat er vet tussen zit en met deze kou de boel zwaar gaat na een paar keer proberen is het wat opgewarmd en doet hij het wel ,adv, geheel goed schoon maken laten .
Gr koos uit tuk
Bob Mesman

Ik denk dat dat het is dan, want het is nu minder koud en hij doet het weer! Bedankt voor alle info!
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”