Vorige week in Brussel een perfecte manual uit de exact juiste periode gevonden, en vandaag iets waarvan ik het bestaan niet afwist en wat hooguit Jorn wel zal kennen (en ook vast wel zal hebben) en dat is een rechthoekige brochure; tellend van pagina 98 tot 128 (?) maar wel gewoon compleet, met een beschrijving van de ontwerpfase van de Fulvia coupe inclusief alle voorstudies, met daarna een uitvoerige zwart-wit reportage met tekst (in het Engels, kan niet beter) over het "bouwtraject", inclusief enkele kleurenfoto's van complete kale bodyshells met alle lasnaden, en ook van gespoten complete bodies. Get wat een lange zin zeg...

De cover heeft als titel "STYLE AUTO - architectura della carrozeria" met een 1.3HF in rood (logisch) en een vaag-impressionistische achtergrond van een landhuis en een paar zwijmelende vrouwenhoofden met gigantische oorbellen. De naam Lancia of Fulvia vind je nergens, ook niet op de achterkant. Daar staat trouwens een 1.3HF (of 1.2...? maar die waren donkerder rood meen ik) die een vrolijk driftrondje door de sneeuw maakt. Jaartal wordt ook niet duidelijk maar zou ik schatten op '67.
De Britse verkoper vroeg E45,-. Oeps. Ik bood vervolgens 40 en hij hapte meteen toe. @!#$! Nog teveel betaald dus... Maar dit vind ik wellicht nooit meer. Uit deze brochure komen bijv. diverse van de foto's die Wim Oude Weernink in zijn Fulvia/Flavia boek gebruikt heeft.
Kent iemand de door mij beschreven brochure? Volgens mij is het echt iets redelijk zeldzaams. Zal 'm in elk geval meenemen bij de volgende "meeting" bij Huib. Als klapper op de vuurpijl zit er een tweezijdig bedrukt 1:10 technisch carrosserie-tekeningen-vel bij met een fraai zwart rouwrandje. Die schreeuwt dus om inlijsting!
Verder had ik het weer gauw gezien op de beurs; ik raak misschien ook wat verwend onderhand...