Extraordinair

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib

Extraordinair

Unread post by Huib »

Ben weer terug van een kleine week voorbereiding voor een Fulvia meeting met Italiaanse vrienden in de Cote d'Or, Bourgondië. Een aantal zeer buitengewone zaken meegemaakt. Leuk programma in elkaar kunnen draaien. Een gebeurtenis wil ik toch hier kwijt.

Een jaar geleden viel mij de eer te beurt om de meeting voor 2006 te organiseren en wel in of bij Beaune. Meestal zijn de meetings in Italie, dus een keer wat anders. Wel moeilijk om de heftige meeting in het nonnenklooster bij Venetie van een paar maanden geleden te evenaren, maar proberen kan altijd.

Nu is het zo, dat ik al maanden met enige regelmaat droom dat we met de groep in de gevangenis terecht kwamen. Heel raar, maar zo zit ik in elkaar. Ik was als zwaar aan het piekeren wat ik daar mee kon. De gendarmes omkopen?

Enfin, Annabel en ik stoppen met Elena, onze Lancia blauwe rallye 1.3 uit 67 op de leuke parking naast de kathedraal van Autun. Terwijl we nog wat in de papieren zaten te snuffelen bespeurde Annabel al een oudere Fransman die naar onze auto stond te kijken. Toen ik uitstapte kwam hij op me af en zei "Zo'n auto heb ik ook gehad. Precies zo een."
"Vertel" zei ik.
"Nou", zei hij "als student reed ik terugkomende van de wintersport mee met Fangio en die reed privé op Lancia. Toen ik zelf auto ging rijden was dat daarom op Lancia. Eerst een Ardea, toen een Appia en daarna zo een Fulvia coupe".

Wij raken zo wat aan de praat. Na een tijdje zegt hij "Ik zal jullie eens wat laten zien. Ik heb de sleutel" Hij loopt op een van de deuren af aan het pleintje, opent die en loodst ons door een gang naar een heuse gevangenis. Zo'n mooi ouderwetse koepelgevangenis van nog voor de tijd dat gevangen mogen klagen als ze twee dagen hetzelfde te eten krijgen. Geweldig. Gebouwd volgens engels ontwerp. Er waren veel van die gevangenissen in Frankrijk maar zo rond 1952 zijn ze buiten gebruik gesteld. In alle steden zijn ze gesloopt, maar Autun had daarvoor het geld niet. Het is de enige overgebleven gevangenis van dat type in Frankrijk.

En zo krijgt een Fulvia Raduno toch nog een speciaal tintje. En er zijn er meer. Maar er moeten wat verrassingen blijven.
Marco

Re: Extraordinair (of toeval bestaat niet)

Unread post by Marco »

Mooi verhaal Huib!
Van totaal ander allooi maar voor mij net zo toevallig :

Mijn vrouw Terry traint voor de New York marathon volgende maand en in die hoedanigheid ben ik fietsend begeleider van onze groep hardlopers. Zo kwam ik gisteren op het meest onooglijke weggetje van onze 30 km route rond Amersfoort een optocht Lotussen tegen, met - vreemd genoeg - op kop een rode Fulvia Coupe (kenteken ??-GU-??).
Verrassend dus, temeer daar ik eigenlijk nooi Fulvia's spot in het wild.

Na afloop van het loopje rijden wij naar Eindhoven om wat vrienden aan te gaan moedigen die de marathon daar liepen en wat denk je, bij Utrecht op de A28 rijd ik een geelachtige coupe voorbij met een grote streep over de hele lengte van de auto, kenteken ??-MS-??.
Een jaar lang niets en dan opeens 2 stuks op één dag! Leuk he?

Groet,
Marco
Huib

Unread post by Huib »

Extraordinair inderdaad.

Die rooie had die ook een streep en grote koplampen?
Dan was het Loewieke. De schoonvader van z'n zoon zit in het Lotus gebeuren en af en toe mag Loewieke meespelen met z'n koepeke.
Jorn

Unread post by Jorn »

De gele met blauwe streep rijdt rond in Delft, is van een student en getuige de scheuren bovenin de wielkasten bezig aan haar laatste ja(a)r(en) .... (en draagt een heel curieus 1,3S embleem op de motorkap dat ik nog nooit gezien heb op een Fulvia - zal eens kijken als ik haar weer eens tegen kom of ik er een foto van kan maken en posten)
Marco

Unread post by Marco »

Huib, volgens mij wel. Kwam echter met groot licht op mij afrijden en ik was te verbouwereerd om nog eens goed te kijken ....

Jorn, reed helaas ietsiepietsie te snel voorbij om een scheur te zien ..........Inderdaad wel een groot embleem op motorkap, zwarte grill).
Zat volgens mij wel een piloot uit die tijd aan het stuur (langharig, dus waarschijnlijk die student).

Marco
Carlo

Re: Very Extraordinair (of toeval bestaat niet)

Unread post by Carlo »

Niemand zit op deze info te wachten, maar ook ik kwam deze zelfde Fulvia (mosterd-geel met blauw-groene streep) afgelopen zaterdag tegen op de snelweg toen ik richting Utrecht reed. We hebben samen een stuk opgereden met snelheden die afentoe niet geheel legaal meer waren. (S1 v.s. S2) Bestuurder reed in een rood overal...vriendelijke peer!

Jaja het wordt weer mooi op de Neerlands wegennet.

Groet!
Carlo
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

Een spontane Fulvia meeting lijkt me een goede reden om de snelheidslimiet te breken... maar misschien ben ik niet geheel maatgevend, ik rij altijd te hard. Vooral in de Fulvia kan ik er niks aan doen, het ding vraagt erom, verlangt er zelfs bijna naar.
Bart

Unread post by Bart »

Pas maar op.

Begin vorig jaar kon ik de verleiding niet weerstaan een Julia eruit te rijden. Samen gingen we met 175 over de A4. Op een zondag nacht, geen hond op de weg. Alleen een agent in burger heeft het gezien en ik kreeg een brief met de vraag of ik accoord ging met een schikking. Zucht!

Maar goed, je kan je toch niet om je oren laten rijden door een julia?

Bart
Joop

Unread post by Joop »

Schikking...... agent in burger.
Was hij alleen dan kan hij je niks maken....
Arno Elert

Unread post by Arno Elert »

Een Beetje Julia, moet een Fulvia echt het nakijken geven en dit vooral op het rechte stukken, bochten zou je misschien een kans hebben om een Julia eruit te rijden.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”