bougies

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
johan

bougies

Unread post by johan »

Vlug nog even ontsteking vervangen dacht ik ..... my god de bougies zijn niet los te schroeven ook al krijg je los getrokken ze blijven keihard draaien zo hard dat ik bang ben de schroefdraad kapot te trekken.
Die zijn nochthans vervangen 10.000 km geleden. De motor staat nu koud denkt iemand dat het beter zou zijn warm ? kan ik beter alles terug aanschroeven en de motor eerst warm laten draaien ?
iemand ervaring daarmee ?
Huib

Re: bougies

Unread post by Huib »

Het is allemaal een beetje onduidelijk.
Los getrokken en blijven draaien en er niet uit komen? Ik ben de kluts kwijt.

Schroefdraad in de kop kapot had ik een paar weken geleden nog. Ik heb een setje om er nieuw schroefdraden in te zetten. Is in een wip gebeurd.

Soms komt de bougiesleutel klem te zitten, vooral als die pakkinkjes een beetje uit durven steken.

Bougies trouwens nooit te vast aandraaien. Ook niet te los.
johan

Re: bougies

Unread post by johan »

Tja het is me ook onduidelijk, elke draai met de sleutel was zooo hard dat ik de bougies er niet uit gedraaid kreeg. Dus heb ik de motor toch even laten draaien (met losgetrokken bougies ik kreeg ze niet meer aangedraaid) eenmaal de cilinderkop warm ging het veel soepelder terug vast zetten en dan losmaken. Ze zijn nu vervangen de koude bougies draaiden vlot zonder probleem.
We kunnen weer scheuren
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”