Fulvia cabrio
Re: Fulvia cabrio
Meer een Targa... Maar ja, anders wordt-ie wellicht wat slapjes in de bocht. Wel leuk dat iemand het probeert.
hr. Geurink,
Ook ik loop met de gedachte wat meer zon in de auto te krijgen. Is een"open dak"een optie? Mijn Fulvia 1.3 S coupé van 1970 zou zich er mijns inziens toe lenen. Moeten dan ook verstevigingen in de dorpels worden aangebracht? Is er een standaard dakje in de handel? Weet u iemand die iets dergelijks al heeft toegepast ? Graag zou ik van u en antwoord op deze vragen ontvangen. Bij voorbaat dank voor de moeite. H.Albertsma , Midden Beemster.
Ook ik loop met de gedachte wat meer zon in de auto te krijgen. Is een"open dak"een optie? Mijn Fulvia 1.3 S coupé van 1970 zou zich er mijns inziens toe lenen. Moeten dan ook verstevigingen in de dorpels worden aangebracht? Is er een standaard dakje in de handel? Weet u iemand die iets dergelijks al heeft toegepast ? Graag zou ik van u en antwoord op deze vragen ontvangen. Bij voorbaat dank voor de moeite. H.Albertsma , Midden Beemster.
Die cabrio van de foto is indertijd op aanwijzing van en in overleg met de fabriek gebouwd en is ook officieel gehomologeerd door de fabriek. Er is een exemplaar gemaakt. Ik heb geen idee of er verstevigingen en zo ja welke er in de dorpels of elders zijn aangebracht.
Schuifdakjes zijn er denk ik in alle soorten en maten. Ik heb daar geen ervaring mee.
Schuifdakjes zijn er denk ik in alle soorten en maten. Ik heb daar geen ervaring mee.
De firma webasto maakt mooie vouw/schuifdaken, dit bedrijf deed dat ook al in de tijd dat de Fulvia nog nieuw was. Soortgelijke daken zijn nog in productie. Voordeel van een vouwdak is dat het nagenoeg helemaal open kan, terwijl een schuifdak altijd nog ruimte moet hebben om op te liggen in geopende toestand. Je zou ook kunnen kijken of je een dak van een fiat 500 oid over kan zetten... of een nieuwe kopen natuurlijk, maar die zijn behoorlijk aan de prijs.
Huib
Heb ergens nog een artikeltje (met foto's) liggen waar een of andere klusknaap (Nederlander van origine, wat dacht je) een Fulvia-motor onder zijn bromfiets heeft gefabriekt.
Voor totaal cabrio-fulvia-haren-in-de-wind-gevoel.
Heb ergens nog een artikeltje (met foto's) liggen waar een of andere klusknaap (Nederlander van origine, wat dacht je) een Fulvia-motor onder zijn bromfiets heeft gefabriekt.
Voor totaal cabrio-fulvia-haren-in-de-wind-gevoel.
.. heb wel een oude AMK liggen waar een Nederlandse motorframe bouwer, een hele mooie motorfiets rond het Fulvia blok gebouwd heeft! Bedoel je dat artikel ?
Zo ja, mail dan je adresgegevens, dan maak ik een copietje!
Zo ja, mail dan je adresgegevens, dan maak ik een copietje!
Yesss
Dat is 'em. Was het gisteren aan het zoeken als repliek op Huib's Fulvia Cabrio, maar vond hem niet direct.
Die slingert bij mij ook ergens rond, tussen de stapels 'oud papier'.
kleurscannen en iedereen laten meegenieten op't forum.
ciao
Bart
Dat is 'em. Was het gisteren aan het zoeken als repliek op Huib's Fulvia Cabrio, maar vond hem niet direct.
Die slingert bij mij ook ergens rond, tussen de stapels 'oud papier'.
kleurscannen en iedereen laten meegenieten op't forum.
ciao
Bart
In de buurt van Heerhugowaard reed ooit iemand rond op een zelf gefabriekte motorfiets met Fulvia motor