Ook ik ben naar Houten geweest . Ik vond het een ietwat magere beurs vergeleken met de twee voorgaande jaren. Maar toch een paar prachtige Lancia's gezien. Altijd weer een genoegen om te zien hoe mooi en tijdloos de Lancia's qua design zijn.
Maar wat anders: Ook deze keer een stand van TSL, een olieversterker produkt dat door de "moleculaire eigenschappen voor een hechtende filmlaag op alle bewegende delen zorgt en dus wrijving reduceert een slijtage sterk vermindert" .
Ik ben altijd wat achterdochtig als het om dit soort middelen gaat, maar omdat ik toch even bleef staan om wat folders te lezen kreeg ik bijna een één op één demonstructie te zien. Het zag er erg overtuigend uit. Maar ik heb toch niks gekocht. Eerst maar is rondvragen op dit prachtige forum..
Mijn vraag is dus ook, heeft iemand ervaring met dit spul?
Groet,
Frans Weersing, Rotterdam
Olieversterker
Re: Olieversterker
Ik heb ervaring met dit spul. Vincenzo Classic Lancia Service in Heteren gebruikt dit veel, en raadde me aan dit te gebruiken. Het spul is door NASA ontwikkeld, en werkt echt goed. Het hecht aan het metaal, zodat je niet steeds als je olie bijvult ook dat spul erbij moet doen, en het zorgt dat alles lekker glijdt. Vincenzo zweert erbij, en ook in de kartwereld (zeer hoge toerentallen) wordt het veel gebruikt. Mijn al redeljik versleten blokje liep een stuk lekkerder nadat er TSL bijgedaan was...
Frans, dat spul woont bij mij in een V8, met hydrolische kleppenstoters...ben echt van mening dat het spul prima haar werk doet....
Hoe heet het spul precies?
Dan kunnen we aan Google vragen wat die er van vindt.
Dan kunnen we aan Google vragen wat die er van vindt.
Die olie-pen lijkt me wel wat voor o.a. de nokken en centrifugaalvervroeging van de ontsteking.
Ik kan verder niet veel vinden op het web.
Ik kan verder niet veel vinden op het web.
jammer dat het minder wordt ja...
hopen op volgend jaar wat meer onderdeln-stands
mvg,
Ramon
hopen op volgend jaar wat meer onderdeln-stands
mvg,
Ramon
Ik heb de sprong in het diepe gewaagd en heb een halve liter TSL gekocht in het Autotron (oldtimerbeurs). Ook ik kreeg een 1 op1 demonstratie! De verkoper ried me -heel eerlijk- af om het in een vers gereviseerd blok te gooien, omdat de motor met TSL toegevoegd mogelijk te weinig meer slijt om goed ingereden te raken. Ik opperde wel dat mijn -ook gereviseerde- bak nog redelijk rumoerig was omdat de lagers ("nog goed" volgens degene die de klus geklaard heeft) niet vervangen zijn. Ik heb daar een deciliter TSL bijgemikt en ben heel benieuwd. Ik wacht wel even tot de pekel van de straten gespoeld is voordat ik weer ga rijden. Ook in de Renault 5, met 194500 km op de klok, heb ik een ruime deciliter gemikt; daar was het resultaat meteen merkbaar in een -wonderlijk genoeg- lagere, en vooral veel gelijkmatiger stationairloop. Ik denk wel dat ik minstens 5000 km op de teller van de gereviseerde Fulvia-motor wil hebben voordat ik er TSL bij gooi.
't Is altijd een beetje een gok met additives maar over dit spul heb ik GEEN slechte ervaringen gelezen - alleen scepsis bij mensen die het niet gebruikten. Omdat ook deze thread behoorlijk positief was ben ik maar overstag gegaan. Het is wel razend duur trouwens - beursprijs E40,- voor een halve liter. Daar zal ongetwijfeld heel dik op verdiend worden...
't Is altijd een beetje een gok met additives maar over dit spul heb ik GEEN slechte ervaringen gelezen - alleen scepsis bij mensen die het niet gebruikten. Omdat ook deze thread behoorlijk positief was ben ik maar overstag gegaan. Het is wel razend duur trouwens - beursprijs E40,- voor een halve liter. Daar zal ongetwijfeld heel dik op verdiend worden...