Drijfstanglagers

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib Geurink

Drijfstanglagers

Unread post by Huib Geurink »

Er lijkt wel een epidemie gaande van uitgelopen drijfstanglagers. In nog geen maand tijd werd juist het derde geval door de ANWB op de stoep afgeleverd.

Tip: controleer even je drijfstanglagers
Arno Elert

Re: Drijfstanglagers

Unread post by Arno Elert »

Ok, en Hoe moet ik die controleren !!!, of om eerlijk te zijn, waar moet ik op letten.

Oooh jaaahhh, Huib het Koepeke heeft zicht prima gehouden, 3000Km er op gelegd.
Heen en terug naar Dordonge en een hoop bochtenwerk daar in de Perignord Noir.
Huib Geurink

Carterpanneke er af.
Lagerkapjes los. Een voor een trouwens en weer vastzetten voordat je de volgende doet. Als de lagerschalen op het koper zitten is het fout.

Prima autoke en prima chauffeur.

Nog gegeten bij Solange Gardillou? Zij heeft daar een prima restaurantje met zeer romantisch hotelletje. Indertijd is ze ooit nog eens naar het Witte Huis getransporteerd om daar te koken voor Reagan en Gorbatschov. Gelukkig is ze meestal in haar restaurant te vinden
Arno Elert

Carter was ook een President van de US om maar in diezelfde sfeer te blijven over koken en pannen.

Nee helaas Solange Gardillou hebben we gemist, geeft me wel weer een reden om terug te gaan. Maar
we zij wel bij een geweldig leuk klein restaurant onder de schaduw van die mooie grote Gotische Kerk in Bourges terechtgekomen. Na daar geweldig lekker te hebben gegeten zijn we enkel in de wirwar van Middeleeuws straatjes de weg kwijtgeraakt, altijd leuk om diep in de avond door smalle straatjes te rijden en de uitlaat horen knetteren.....en rondjes rond de kerk te rijden.
Huib Geurink

Op de Michelin kaarten staan kerken ook als rondjes weergegeven. Een rondje om de kerk is dan ook de juiste interpretatie van de kaarttekens.

Nog even Solange opgezocht op het net. Sinds we daar voor het laatst waren heeft zoonlief de tent overgenomen en die heeft de prijzen vertienvoudigd..... Daar is de lol dus af.
Huib Geurink

En? Heb je de lagers al nagekeken?

Als je te lang wacht, moet de krukas ook geslepen worden. Dat is in de praktijk een complete motorrevisie.

Als je veel te lang wacht, draaien de schalen mee. Dan kan het gebeuren dat je onder geen lagerschaal meer hebt en boven twee. Dan loopt ie onder vast en boven want de zuiger komt dan tegen de kop. Drijfstang kun je dan weggooien en krukas is krom.
Arno Elert

Re: En? Heb je de lagers al nagekeken?

Jeetje, wat een gedoe met zo'n autootje......
Huib Geurink

Wacht even
Het is juist voorkomen van gedoe.
Ik tap altijd eerst olie af voordat ik de carterpan er af haal maar dat is meer omdat ik al een dagje ouder word en niet zo snel meer wegspring als ik er onder lig en er komt een plens olie op m'n gezicht af
Lucas Geheniau

Unread post by Lucas Geheniau »

Getver, dat had je wel eens eerder kunnen zeggen. Wel een voordeel, al mijn grijze haren zijn nu weer zwart.

Lucas
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”