EENDAGSKUIKEN

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Marco

EENDAGSKUIKEN

Unread post by Marco »

Hoera,

Het kuiken is niet meer. Sinds vandaag loopt mijn gele gevaar weer op 4 poten zoals het hoort.
Oorzaak: voorste carb zo ontzettend smerig dat alles wat verstopt kon raken ook daadwerkelijk verstopt zat. Na schoonmaken het echte euvel gevonden, een vastzittend kogeltje. Niet eruit kunnen krijgen, daardoor een andere Solexbehuizing moeten monteren.

Zijn er nog suggesties om dat kogeltje eruit te krijgen? Losweken, verhitten, perslucht en peuteren met een naald: niets heeft geholpen tot nu toe. Het is tenslotte wel zonde om dat ding weg te keilen.

Groeten uit een bijzonder zonnig Hoevelaken,
Marco
Lucas Geheniau

Re: EENDAGSKUIKEN

Unread post by Lucas Geheniau »

Hoi Marco,

Je kunt proberen om met een kleine doorslag een mep(je) erop te geven. Met een beetje geluk is de kogel dan los.

Lucas
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Welk kogeltje hebben we het eigenlijk over?
Volgens mij zitten er maar twee kogeltjes in die dienen als afsluitklepjes voor de toevoer van acceleratie pomp naar pompsproeiers.
Dat circuit werkt alleen bij intrappen van het gaspedaal en heeft dus geen invloed op het al dan niet op twee of vier cilinders lopen. Met perslucht zou het er moeten komen.

Als de carburateurs ernstig vervuild zin, kun je je afvragen of de benzineleidingen en tank niet evenzeer vervuild zijn. De keren dat ik waarschuwingen als vervuilde carburateurs heb genegeerd heb ik altijd moeten bekopen met stil vallen onderweg wegens verstopte benzine leiding / benzine pomp.
Marco

Unread post by Marco »

OK, de carbs waren erg erg smerig. Troep is er allemaal uitgekomen, kogeltje bleef vastzitten (het is inderdaad een van de twee kogeltjes als door Huib omschreven).

Marco
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

1 Zit er wel en kogeltje in. Misschien is het ooit kwijtgeraakt en zit je nu tegen de bodem van het gat aan te kijken.

2. Als het membraam van de acceleratiepomp is gemonteerd en de bodem van de carb, dan kun je proberen het los te krijgen door met perslucht in het gat te blazen waar het andere kogeltje en gewichtje in zat. Wel een luchtpistool met rubber mond gebruiken. Carb zodanig richten dat een uitschietend kogeltje geen kwaad kan en niet kwijt raakt. Eventueel een nachtje laten weken in de IMAL (Ik Maak Alles Los)
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”