Achteruitrijlichten
Achteruitrijlichten
Onlangs een Fulvia coupe serie 2 aangeschaft, een heel best karretje voor dagelijks gebruik.
Kan iemand mij vertellen waar het kontaktje op de bak zit om de achteruitrijlichten aan te sturen, ik weet dat ze alleen behoren te branden bij ingeschakelde verlichting.
Tevens ben ik op zoek naar een echt houten stuurtje i.p.v plastieke nep, ik weet niet of serie 1 direct past of dat hier een adapter voor nodig, alternatief een stuurtje van een Flavia schijnt ook te passen.
Dank, Hans
Kan iemand mij vertellen waar het kontaktje op de bak zit om de achteruitrijlichten aan te sturen, ik weet dat ze alleen behoren te branden bij ingeschakelde verlichting.
Tevens ben ik op zoek naar een echt houten stuurtje i.p.v plastieke nep, ik weet niet of serie 1 direct past of dat hier een adapter voor nodig, alternatief een stuurtje van een Flavia schijnt ook te passen.
Dank, Hans
Re: Achteruitrijlichten
Ik geloof niet dat serie 1 op een serie 2 stuurkolom past. De serie 1 heeft een claxonring met een lichtsignaalschakelaar erin. Ik geloof ook dat de stuurkolommen sowieso flink verschillen (heb zelf al een tijdje niet meer in een serie 2/3 gezeten overigens). En ach - een houten stuur is ook bewerkelijk - de mijne moet opnieuw in de lak en heeft diverse kleine scheurtjes... En bij serie 1 is het "houten" dashboard ook niet meer dan een fineerlaagje op plastic! Heb je het hout-"look" serie 2 stuur of echt dat zwarte plastic-mormel uit serie 3...?
Peter,
Bedankt voor de info. Het stuur ziet er uit als hout, maar zodra je het beetpakt voel je je gefopt. Ik heb al handschoenen geprobeerd, maar dat is ook niet alles. Ik blijf op zoek.
Groet, Hans
Bedankt voor de info. Het stuur ziet er uit als hout, maar zodra je het beetpakt voel je je gefopt. Ik heb al handschoenen geprobeerd, maar dat is ook niet alles. Ik blijf op zoek.
Groet, Hans
wij hebben ook en serie 2 en ik heb een echt houten stuur van Nardi.
Deze kun je volgens mij zelfs nog nieuw krijgen, maar ik denk dat Martin Willems ze ook wel heeft.
http://www.sportscar-parts.com/mivastor ... ing+wheels
Op deze link worden ze nieuw aangeboden. Ik heb niet gecheckt of deze ook passen.
succes!
groet,
Ramon Veelo
Deze kun je volgens mij zelfs nog nieuw krijgen, maar ik denk dat Martin Willems ze ook wel heeft.
http://www.sportscar-parts.com/mivastor ... ing+wheels
Op deze link worden ze nieuw aangeboden. Ik heb niet gecheckt of deze ook passen.
succes!
groet,
Ramon Veelo
Een echte serie 1, van 1965 bijvoorbeeld(mijn Monica), heeft origineel een massief houten dashboard. Dus geen p.v.c. met een fineerlaag. Nadeel is wel, dat ze bij demontage gemakkelijker kapot gaan. Ik heb zelf jaren geleden ook een houten dashboard gemaakt, maar daar gaat heel veel tijd in zitten.
Lucas
Lucas
Ramon,
Bedankt voor de informatie, bij Martin Willems is het verkrijgbaar, alleen de adapters zijn op; dus nog even wachten, geen probleem, ik heb alle tijd. Ik twijfel nog wel tussen 360 en 390 mm.
Groet, Hans.
Bedankt voor de informatie, bij Martin Willems is het verkrijgbaar, alleen de adapters zijn op; dus nog even wachten, geen probleem, ik heb alle tijd. Ik twijfel nog wel tussen 360 en 390 mm.
Groet, Hans.
Serie 1 houten stuur is uit m'n hoofd 40,5 cm. Een 39 cm lijkt mij dus het fraaist... Bedenk wel dat een Nardi driespaaks is en dat de zijspaken de twee hoofdklokken deels visueel zullen blokkeren.
Lijkt me een leuk winterproject, een houten dasboardplaat maken. Ik neem aan dat je dit ook voor een Fulvia gemaakt hebt. Doemen gelijk wat vragen op: plaatdikte, soort hout, is er een mal beschikbaar of maatschets (scheelt tijd ), afwerking, aflak. Ik hoor het graag.
Groet, Hans.
Groet, Hans.
hallo hans,
Ik heb destijds een stel houten dashboardjes laten maken en ik heb er nog een stuk of 5 liggen; mag je hebben voor 25 Euro.
Misschien wat voor jou?
Groeten,
Chris.
Ik heb destijds een stel houten dashboardjes laten maken en ik heb er nog een stuk of 5 liggen; mag je hebben voor 25 Euro.
Misschien wat voor jou?
Groeten,
Chris.