koppelingskabel wordt "stroperig"

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Thomas

koppelingskabel wordt "stroperig"

Unread post by Thomas »

zodra de temparatuur buiten boven de 25 graden komt. Hierdoor komt mijn pedaal niet helemaal terug en heeft de koppleing neiging te slippen in het hoog-koppel gebied. Is hier nog iets aan te doen anders dan vervangen?
loos

Re: koppelingskabel wordt "stroperig"

Unread post by loos »

verhuizen naar de noordpool(of zuid) ? ;-))
Marco

Unread post by Marco »

Over een weekje is het over
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Ik kan me niet echt goed voorstellen dat er wat met de koppelingskabel aan de hand is, tenzij hij gerafeld is. Aan de andere kant komt ik nog vrijwel dagelijks onverwachte dingen tegen. Dus alles kan.

Een bekend temperatuur probleem is het stroef draaien van de scharnieren van gas-, rem- en/of koppelingspedaal. De hefboom van het gaspedaal scharniert op een plastic bus. De asjes van koppelingspedaal en rempedaal draaien ieder in twee plastic bussen. Het plastic uit de jaren 60 was nog niet zo stabiel als de betere plastics van vandaag. Door vochtopname is het al uitgezet. Door de hoge temperatuur zet het plastic nog verder uit.

Dus stuurkolommetje er uit, busjes er uit. Let op, in het asje van de koppeling zitten spieen. Het zijn trouwens konische passingen dus je hebt een kogelwipper nodig. Busjes ruimen met een ruimer van 14,1

Verder moet er een veertje zitten op de bak die de bedieningshefboom terug trekt en bij het koppelingspedaal.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”