Gaskabel

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Peter Coolsma

Gaskabel

Unread post by Peter Coolsma »

Gisteren gaf mijn 34 jaar oude gaskabel de geest. Advies: Neem er een als reserve mee of vervang 'm zo snel mogelijk! Het gebeurde mij in een rustige straat, met gratis parkeerplek (!). Op de snelweg, liefst zonder vluchtstrook voor extra drama, wil je dat niet hebben. Laat staan bij een inhaalmanoeuvre op een B-weg. Na eigenwijs een fietsderailleurkabel gebruikt te hebben - een speciaalzaak was in de buurt - heb ik een mix van adviezen van Huib en de ANWB, en eigen probeer-zucht, gebruikt om de choke-kabel dan maar te gebruiken. Met kleine aanpassingen (bijbuigen) van het bevestigingsoog bij het pedaal lijkt het, na een stevige proefrit (170 en niet geflitst - geloof ik...) gisteravond en een kort ritje vanochtend, heel behoorlijk te werken. Als je met een gebroken kabel zit kun je natuurlijk net als ik je choke-kabel proberen over te zetten: Die is ruimschoots lang genoeg.
Huib

Re: Gaskabel

Unread post by Huib »

Complimenten voor deze creatieve ingreep. Heeft de ouderwetse handchoke toch nog voordelen.

Ik laat de chokekabel ook altijd zitten al zit ie meestal niet eens aangesloten.
Carlo

Unread post by Carlo »

Toen mij dit overkwan (in een tunnelbak in Zoetermeer zonder vluchtstrook) origineel waar, was goede raad duur. Ik heb toen de choke uitgetrokken (Godzijdank aangesloten) waardoor het toerental opliep en zo dus de tunnelbak uit kon tuffen... Vervolgens met een half kroonsteentje de 2 uiteindes van de gaskabel weer aan elkander gezet.

Groetjes!
Carlo
Johan De Meester

Unread post by Johan De Meester »

Wat is in 's hemelsnaam een kroonsteentje (kan altijd helpen als je het weet) ?
Huib

Kroonsteentje

Unread post by Huib »

Dat zijn die plastic blokjes die bedoeld zijn om electrische draden aan elkaar te maken middels schroefjes. Behoren samen met paperclips, zilverpapier en duktape tot de standaard uitrusting van de doe het zelver.
Johan De Meester

Re: Kroonsteentje

Unread post by Johan De Meester »

Verdorie wij noemen dat suikerklontjes, zo zie je maar nooit te oud om te leren !
koos

Re: Kroonsteentje

Unread post by koos »

Op mijn werk krijgen we franse onderdelen aangeleverd die door belgen in het nederlands vertaald worden!!!!!!!!!!
Gr. Koos uit Tuk
Huib

Vlaams-nederlands woordenboek

Unread post by Huib »

Dan wordt het tijd om eens een nederlands vlaams woordenboek op te stellen.
Lucas Geheniau

Re: Vlaams-nederlands woordenboek

Unread post by Lucas Geheniau »

Vlaams Nederlands misschien effectiever??!!!!!
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”