langzaam aanzuigen benzine na lang stilstaan

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
vincent

langzaam aanzuigen benzine na lang stilstaan

Unread post by vincent »

Ik heb enige tijd geleden een vraag gesteld wat de reden kan zijn dat na enige dagen stilstaan ik het gevoel heb dat de brandstof helemaal uit de tank aangezogen moet worden.

Huib gaf het advies dat er in de brandstofpomp 2 membraampjes zitten die als teruglopen moeten verkomen en dat daar misschien vuil tussen kan zitten.

Nu wilde ik vandaag dit probleem oplossen en heb na wat gevogel de benzinepomp eraf gehaald en open gehaald (Auto is Fulvia 2 '72). Er blijkt een relatief nieuw ogende brandstofpomp van het merk "LAR Torino 'Made in Italy'" op te zitten waar helemaal geen membraampjes inzitten die ik kan bereiken er zit alleen een 'hoedje' op die met sleutel 8 eraf gehaald kan worden en daaonder zit een rond gaasfiltertje. de helft van dat filter is doorlatend en in de andere helft zit een gat (rond 6) met een opstaand randje. Om even te checken of alles er wel goed inzit wil ik dit omschrijven met de hoop dat dit spul er misschien verkeerd inzat en het probeem veroorzaakte. Het gaasfiltertje zat met de opstaande kant omlaag gemonteerd. Tevens is de vraag of het nog uitmaakt wat de oriëntatie van het filter is (moet het gaasdeel boven de benzinekamer zitten of boven het aanzuigdeel).

Ik hoor graag van iemand aangezien ik de akku nu iedere keer bijna leegstart, heb ik niet echt veel vertrouwen in de koude start.

Gr. Vincent
vincent

Re: langzaam aanzuigen benzine na lang stilstaan

Unread post by vincent »

Heb volgens mij het probleem al opgelost. Heb zorgvuldig het gaasfilter en het "bolhoed"-kapje zo vastgezet dat de verhoging van het gaasfilter absoluut zeker boven het aanzuigdeel vgan de pomp kwam te zitten. Gevolg.... zo goed als direct starten en lopen!! Voorzichtige conclusie is dus al het gaasfilter wat verdraait zit, dat dan er dan geen goede interne afdichtign ontstaat zodat de brandstof terug kan lopen naar de tank bij vele uren stilstand.

Gr.Vincent
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”