Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen klapt er bij mijn Fulvia3 voortdurend een zekering uit.
Het is de meest rechtse, waar iets als (uit m'n hoofd) 'posiz.' bij staat.
Ligt 'ie eruit, dan valt het volgende uit: stadslicht rechtsvoor, achterlicht links+kentekenlicht rechts, en de achteruitrijlampen. Misschien nog wel meer, maar dat heb ik nog niet gemerkt.
De zekering springt als je 't licht aan doet.
Kwestie van alles doormeten op sluiting, of is dit een vaker voorkomend probleem met een -hopelijk- eenvoudige oplossing?
Ik wil zondag 't liefst met alle lampen naar Loevestein!
Marc de Jong
zekering-probleem
Re: zekering-probleem
Hallo
Haal eerst de stekkers van het voorste stadslicht,en de stekker l.a. in de koffer los,doe het licht aan en controleer of de zekering heel blijft.dan een voor een de stekkers weer aansluiten en kijken wanneer de zekering knapt,zo kun je de sluiting lokaliseren .
waarschijnlijk is er een draad doorgeschuurd op een scherpe rand of zo iets.
ben er zondag met een witte Fulvia ,laat even weten of je het verholpen hebt?
Gr.Koos uit Tuk
Haal eerst de stekkers van het voorste stadslicht,en de stekker l.a. in de koffer los,doe het licht aan en controleer of de zekering heel blijft.dan een voor een de stekkers weer aansluiten en kijken wanneer de zekering knapt,zo kun je de sluiting lokaliseren .
waarschijnlijk is er een draad doorgeschuurd op een scherpe rand of zo iets.
ben er zondag met een witte Fulvia ,laat even weten of je het verholpen hebt?
Gr.Koos uit Tuk
Re: zekering-probleem
Probleem opgelost!
Dank voor al jullie hulp; ik heb na bestudering van het hele bedradingsschema alles losgehaald wat op die zekering zat, en het toen weer stuk voor stuk aangesloten.
Het bleek de verlichting in de motorruimte te zijn. Die ontbreekt bij mij, maar ik dacht dat ik de draden niet hoefde af te plakken, want er zou toch alleen maar spanning op staan als de motorkap open is en het licht aan.
Mispoes dus, want het is een massaschakeling; er staat dus wel de hele tijd spanning op, en dat veroorzaakte dus de sluiting.
Dank voor de tips, en tot straks in Maarsbergen!
Marc de Jong
Dank voor al jullie hulp; ik heb na bestudering van het hele bedradingsschema alles losgehaald wat op die zekering zat, en het toen weer stuk voor stuk aangesloten.
Het bleek de verlichting in de motorruimte te zijn. Die ontbreekt bij mij, maar ik dacht dat ik de draden niet hoefde af te plakken, want er zou toch alleen maar spanning op staan als de motorkap open is en het licht aan.
Mispoes dus, want het is een massaschakeling; er staat dus wel de hele tijd spanning op, en dat veroorzaakte dus de sluiting.
Dank voor de tips, en tot straks in Maarsbergen!
Marc de Jong