Delta Integrale, wat vinden jullie?

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Pieter

Delta Integrale, wat vinden jullie?

Unread post by Pieter »

Wat vinden Fulvia rijders van een Lancia Delta Integrale?

Ben benieuwd naar de reacties.

Groet, Pieter
Chiel ter Laak

Re: Delta Integrale, wat vinden jullie?

Unread post by Chiel ter Laak »

Stoere zandhapper - strikje erom? Nee, ik neem hem zo wel mee........hoezo?
Bob

Unread post by Bob »

Ha Pieter

Ik rijd zelf sinds kort een Delta (1.3 1991, niks geen integrale)

Heb deze gekocht om mijn Fulviaas te ontzien (winter en regen) en om Fulvia onderdelen als subframes te kunnen vervoeren (past er net in)

Als stadsauto / botsauto rijdt ze prima. En onderhoud is bij deze nog simpel. Zit weinig onder de motorkap. Rijdt ook heel zuinig.

Snelweg : *** met peren. Geen hoge top en vreselijk onrustig, continu twee handen aan het stuur. Dan liever mijn 1ste serie coupe die ik met een (1) pink aan het stuur op 140 naar Italie kan sturen.

De echte Integrale is mooi natuurlijk. En gaaf. En snel. Maar haast niet zelf te onderhouden zonder apparatuur en er is altijd wel wat aan stuk. Ik ken twee jongens met een Integrale die het maar zelden echt goed doen.

Volgens mij is het een kwestie van keuzes, allebei lijkt me geen optie, dan moet je je liefde verdelen

Ik kies voor Fulvia

groet
Bob
(die ook wel benieuwd is naar andere reakties)
Carlo

Unread post by Carlo »

Als dagelijks vervoersdoosje perfect, snel, klein....,alhoewel ik wel denk dat de brieven
van het Justitieel incassoburo op de deurmat zullen verdubbelen i.v.m. het
niet kunnen beheersen van de rechtervoet. (Heerlijk!)

Nee, de enige raakvlakken die ik heb, is het feit dat zowel de Fulvia alswel de
Delta Intregr. natuurlijk een succesvol 'rallyverleden' hebben.

Goed Weekend!
Carlo
Thomas

Unread post by Thomas »

Zelf heb ik een Fulvia en Delta HF4WD. Niks met elkaar te vergelijken behalve dan dat de Fulvia voor een vijftiger is wat de Delta is voor een dertiger. Charme, afwerking, aaibaarheidsfactor etc. duidelijk in voordeel van de Fulvia. Mechanisch: heb (nog) geen problemen gehad met mijn Delta. Roesten doen ze allebei. Wegligging, besturing en acceleraties ken ik niet beter dan de Delta. Ik begrijp dat de HF4WD iets solider is dan de latere Integrales. Delta heeft die heerlijk verkeerde jaren 80 afwerking die rammelt aan alle kanten, en zweet bij het idee dat een fikse rekening ieder moment kan vallen (naast de kostbare enveloppen van de Incasso des Rijks).
Bladerend door de rekeningen van de afgelopen 5 jaren (vooral vorige eigenaar) komt uit op zo'n 1000 euro per jaar reparatie/APK/onderdelen/onderhouds kosten. Ik geloof niet dat je voor dit bedrag in een andere auto kunt rijden met 7 kg/pk.
Erwin

Unread post by Erwin »

Ik heb een Integrale 16v gehad toen het nog een jonge sportieve occassion was (we praten over 1993). Werkelijk een geweldige rijdersauto, ongekend snel met een ongelooflijk weggedrag. Fantastische auto.........wanneer ie het deed.
Noem het op en ik heb het moeten vervangen of laten reviseren aan die auto. Je kon duidelijk merken dat Fiat toen het met de kwaliteit niet zo nauw nam.
Nee, dan mijn Fulvia. Dat is een kwalitatief zeer hoogwaardige auto. Echt vele klassen beter dan de Lancia's uit de '80er jaren. Verlang ik wel eens terug naar mijn Delta? Absoluut, maar of de Fulvia ervoor weg zou doen? Geen denken aan....
Arno Elert

Unread post by Arno Elert »

Waanzinnige Auto met vooral een pracht interieur, op het thuisfront krijg ik er zeker geen draagvlak voor, maar ik heb er altijd met veel ontzag naar deze auto gekeken.
En ooh jaahh Thomas, ik vergelijk graag auto’s in haar tijdgeest. Maar begin jaren negentig had je ook nog dat kleine boodschappen wagentje dat met een verhouding van 7 kg/pk rondreed, de fiat Uno Turbo 1.4ie. Is géén partij voor de Delta en mag niet eens in zijn schaduw staan, maar wel snel
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”