Ik heb nu van diverse leveranciers, waaronder Martin Willems, de revisie setjes geleverd gekregen. De stofafdichtingen voor de kleine cilindertjes zijn niet goed.
Ik heb er al eerder eens over gepost. De matrijs voor de originele stofafdichtingen is bij het oud ijzer gegaan. Wat nu geleverd wordt is denk ik eigenlijk voor AP remmen.
Waar het kapje op het zuigertje zit is het 1 a 1,5 mm te hoog. Het rubber steekt boven het zuigertje uit. Daardoor worden de blokken continu tegen de schijven gedrukt en zullen de remmen altijd aanlopen of het rubber drukt de zuigertjes te ver terug waardoor je veel te diep moet trappen of beide.
Kortom zo monteren is niet gewenst.
Het probleem is op te lossen door de uitsparing in het zuigertje 1,3mm verder naar beneden uit te draaien. Als je het zuigertje dan helemaal terug duwt (bij montage) liggen de bovenkanten net gelijk. Zodra je begint te ontluchten komt het zuigertje iets naar buiten en ligt het rubber al vrij van het remblok.
Je kunt ook bij mij nieuwe zuigertjes van rvs bestellen, dan draai ik die gleuf meteen op maat voor de nieuwe stofkappen. Je kunt de originele kappen dan ook nog steeds monteren.
Opgepast met de Girling remmen voor S2.
Re: Opgepast met de Girling remmen voor S2.
Beste Huib,
ook ik heb diezelfde revisiesetjes gekocht, ter vervanging van de oude op mijn Flavia 2000 HF. Ik neem aan dat ik dan met hetzelfde probleem te kampen heb (?).
Wat kosten die RVS zuigertjes en heb je nog andere tips over de revisie van remklauwen. Hoe kan ik ze het best schoonmaken en welke verf is het beste om ze er weer als nieuw uit te laten zien ?
Misschien een hoop vragen zo in een keer maar ik hoop dat je me ermee kan helpen !
Groeten Johan
ook ik heb diezelfde revisiesetjes gekocht, ter vervanging van de oude op mijn Flavia 2000 HF. Ik neem aan dat ik dan met hetzelfde probleem te kampen heb (?).
Wat kosten die RVS zuigertjes en heb je nog andere tips over de revisie van remklauwen. Hoe kan ik ze het best schoonmaken en welke verf is het beste om ze er weer als nieuw uit te laten zien ?
Misschien een hoop vragen zo in een keer maar ik hoop dat je me ermee kan helpen !
Groeten Johan
Re: Opgepast met de Girling remmen voor S2.
Je hebt met die setjes hetzelfde probleem. De zuigertjes moeten verder worden uitgestoken.
RVS zuigertjes kosten:
de kleine euro 25 per stuk (incl verder uitsteken)
de grote euro 27 per stuk
Ik straal de klauwen schoon met glasparel.
Dan kun je ze spuiten met zink aluminium spray (niet de cilinder wanden!!!). Ik vind dat een reparatie, die je over een tijdje weer opnieuw moet doen.
Wil je een restauratie (dwz dat ze weer 30 jaar mee gaan) dan is parelstralen en chemisch vernikkelen de aangewezen weg. Ook de cilinderwanden worden dan vernikkeld.
Voor het stralen, vernikkelen en opnieuw opbouwen met nieuwe onderdelen (rvs zuigers en nieuwe seals en afdichtingen plus ontluchtnippels) zijn de tarieven:
230 per voor klauw
145 per achter klauw
RVS zuigertjes kosten:
de kleine euro 25 per stuk (incl verder uitsteken)
de grote euro 27 per stuk
Ik straal de klauwen schoon met glasparel.
Dan kun je ze spuiten met zink aluminium spray (niet de cilinder wanden!!!). Ik vind dat een reparatie, die je over een tijdje weer opnieuw moet doen.
Wil je een restauratie (dwz dat ze weer 30 jaar mee gaan) dan is parelstralen en chemisch vernikkelen de aangewezen weg. Ook de cilinderwanden worden dan vernikkeld.
Voor het stralen, vernikkelen en opnieuw opbouwen met nieuwe onderdelen (rvs zuigers en nieuwe seals en afdichtingen plus ontluchtnippels) zijn de tarieven:
230 per voor klauw
145 per achter klauw