Leerzame dag!

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Jos

Leerzame dag!

Unread post by Jos »

Zoals ondertussen de meesten van u al weten woon ik in Italie, het land van de Lancia. Ik heb hier al veel mooie exemplaren gezien. Exclusieve en gewone Fulvia's (Fanalone, 1,3HF..etc) mooie, lelijke coupé's en berlina's (die ondergewaardeerd zijn!!!!!).

Toch ben ik afgelopen week weer eens positief verrast, en dat moet ik even kwijt.

Voor mijn werk moest in Nederland zijn voor een paar dagen, en heb de gelegenheid waargenomen om eens een bezoek te brengen aan Huib.

Aangekomen in de schuur was hij druk bezig iets te lijmen zodat ik de gelegenheid had rond te kijken. Twee coupé's, een Appia en een Berlina (en een hoop spullen.... )

Na een kop koffie en wat kennismaken werd ik tot mijn verbazing uitgenodigd een rondje te rijden in zijn coupé rally eerste serie. ('67)
Dat was leuk want ik heb een Berlina uit '67, geheel origineel, nooit mechanisch opgeknapt, met de originele lak ter vergelijking.

Mijn auto is werkelijk aan een opknapbeurt nodig. (maar ook al die anderen waar ik in gereden heb, en die al opgeknapt waren!!) De hele auto was goed gebalanceerd. Gewoon zoals Lancia het ooit gewild heeft!
Ik heb nog nooit in een Fulvia coupé gereden (geheel origineel) die zo goed reed. Vooral het oppakken van de motor bij lage toerentallen, de remmen en de vering hebben mij verrast.

Ik denk dat over een poosje de Italianen naar NL. moeten om hun auto eens werkelijk goed in orde te laten maken......

Voor degene die dit leest: Ga toch eens kijken bij Huib. Buiten al zijn waardevolle kennis van auto's (die hij graag deelt) is het ook nog eens een van de hartelijkste, aardigste mensen die ik ontmoet heb!

Huib vanuit 27gr. Italie nogmaals bedankt voor de gezellige dag,

Jos
Huib Geurink

Dank je

Unread post by Huib Geurink »

Dank je, Jos voor het compliment. Was inderdaad gezellig om je over de vloer te hebben. Je bent altijd welkom.

Ik doe m'n best om weerstand te bieden aan allerlei "verbeteringen" en de auto zo origineel mogelijk in orde te maken. Dan rijdt hij het beste, het veiligste, het zuinigste en meest betrouwbaar. De Fulvia was z'n tijd niet 36 jaar vooruit maar zeker 50 jaar. Dus de komende jaren kan ik nog rustig blijven genieten van een m'n Fulviaatjes in originele staat.

Huib
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”